До краја новембра рекордних 513.000 ноћења у Новом Саду
У prеthodnoj години оборен је рекорд када је у питању број ноћења туриста у нашем граду.
Према званичним подацима Републичког завода за статистику Србије, до краја новембра 2022. је око 200.000 туриста остварило више од 513.000 ноћења. У првих 11 месеци забележено је више ноћења него што је било у читавој 2019. години (467.000), док је мај био најуспешнији месец откад се мере кретања туриста, који су највише долазили из земаља региона, Немачке, Аустрије, Турске и Русије.
Од почетка пандемије коронавируса, интересовање за градске дестинације знатно је опало, што је осетио и Нови Сад, а у експанзији су били бањски и планински туризам. Из Туристичке организације Новог Сада (ТОНС) очекивали су да ће бити потребне три-четири године да се градски туризам изједначи са резултатима из 2019. године. За високо позиционирање Српске Атине као туристичке дестинације заслужни су и прошлогодишњи бројни пројекти.
– Свих ових година стално смо били у кампањи и сматрам да смо појачали туристичку понуду и њену промоцију – навео је директор ТОНС-а Бранислав Кнежевић. – Циљ нам је био да пласирамо приче из нашег града. Изашли смо на терен, урадили неколико важних проје-
ката и превазишли своја очекивања, те се с правом можемо похвалити да смо забележили раст од 30 посто.
Чим је прошло ванредно стање у Србији, покренут је пројекат „Педесет два викенда у Новом Саду”, у оквиру којег су издвојена 64 предлога како квалитетно провести време у нашем граду и околини. Када је реч о новим публикацијама, ТОНС је лане објавио два издања водича који истиче историјске, уметничке и друге понуде повезане са културним наслеђем и животним стилом Новог Сада.
– Такав водич не постоји и представља културу са туристичке стране – истакао је Кнежевић, додавши да су изразито поносни на ту публикацију. – Креирали смо мапу „Устаничка Фрушка гора”, обухвативши више од 60 споменика из народноослободилачког и антифа-
шистичког наслеђа. У оквиру пројекта „Вински путеви Фрушке горе” саставили смо публикацију „Магија мириса, укуса и поднебља” и брендирали Новосадски вински пут. Обишли смо 65 винарија, урадили озбиљне разговоре, представили шта они могу да понуде туристима, те описали шест винских путева и све њихове атракције.
Како додаје, 2022. била је година промоције, у којој је ТОНС хтео да на најбољи начин искористи титулу Европске престонице културе (ЕПК).
Реализована је међународна кампања путем канала „Трип Адвисор”, најпознатијег портала за оцену светских дестинација. Кампања ТОНС-а усмерила се ка корисницима у Немачкој, Аустрији и Турској, а званична статистика показала је да је највише туриста дошло управо из ових земаља.
– Објавили смо преко 70 чланака на најчитанијим порталима у региону и на време смо најављивали шта се дешава у години ЕПК – рекао је Кнежевић. – Уз то смо имали кампању путем билборда и друштвених мрежа. Остварили смо милионске приказе на нашем Јутјуб каналу, јер смо сваког петка имали најаву предстојећих догађаја и ретроспективу онога што је било у Новом Саду, те наступили на великом броју сајмова и догађаја.
При крају је пројекат „Дигитална мапа”, који обједињује више од 700 обележених туристичких атракција Новог Сада и Фрушке горе. Током 2022. године обављен је и теренски рад при обиласку фрушкогорских манасти-
ра, чија ће публикација, која је у припреми, допринети промоцији околине града.
– Пошто је ТОНС организација која ради непрестано, нама већ у прва три месеца следи 12 сајмова и много догађаја – закључује Кнежевић. – У 2023. години желимо да наставимо с промоцијом Новосадског винског пута, да се додатно посветимо гастрономији, те да покушамо туристима да приближимо наше производе са географским пореклом, као што су бегечка шаргарепа, футошки купус и фрушкогорски липов мед. Истовремено, желимо да се посветимо домаћим туристима, па и самим Новосађанима, да буду наши амбасадори града. Део наше стратегије јесте покушај да их анимирамо да и сами истражују Нови Сад и околину.
А. Чегар