У „Школарку“ креативношћу до брзог читања и лаког памћења
Дечји едукативни клуб „Школарко“ од септембра организује два нова програма - часове технике брзог читања и часове технике брзог учења и лаког памћења, намењене деци од девет до 14 година, односно ученицима од трећег до осмог разреда.
Настава ће се одвијати у просторијама на Булевару цара Лазара 41, а децу је могуће пријавити позивом на број који се налази на Фејсбук страници „Школарко боравак Нови Сад“.
- Можемо да кажемо да је то један нови програм у нашем опусу, а током преходне две школске године имали смо експерименталну фазу у оквиру које смо са децом у боравку радили најпре технике брзог учења и увидели да деца одлично реагују – потврдио је едукатор клуба „Школарко“ Новак Станишић. – Тада смо увели и брзо читање, али са мањом циљном групом, радили смо са ученицима трећег и четвртог разреда. Те часове су имали једном седмично, уз обавезан домаћи задатак у којем су морали да провежбају једну од техника.
Такав ће план бити реализован и од септембра – имаће обавезан час у трајању од сат времена, све ће бити поткрепљено одговарајућим вежбама код куће, јер да би нека техника била усвојена, потребно је много вежбања.
Програм је осмишљен као изразито интерактиван.
- Ученици ће имати прилику да у било којем тренутку постављају питања, обрађиваће се текстови из различитих области – поред књижевних, биће заступљене теме уметности, културе, филма... – појашњава Новак Станишић. – Једном месечно ученици ће имати прилику да изаберу област, односно текст на којем желе да уче брзо читање, а технике брзог читања биће савладаване на школском градиву. Биће у обавези да на сваки час донесу uybеnik из неког предмета и да заједно, одабраном техником, савладавају садржај. Часови ће бити подељени на теоријски и практичан део.
Радионице професионалне оријентације
Дечји едукативни клуб „Школарко“ ће од јесени за ученике осмог разреда, али и средњошколце, организовати радионице професионалне оријентације. Биће то сет од по осам радионица у оквиру којих ће на креативан начин имати прилику да сазнају које вештине, потенцијале и интересовања поседују. Такође су у плану радионице на различите теме, намењене родитељима, као и психолошке радионице.
Бенефити оваквог учења и начина савладавања градива су вишеструки.
- На тај начин уче да одвоје битно од небитног, правилно и без тешкоћа да савладају информације о годинама и неке класификације, да им градиво не буде сувопарно, да пронађу креативан и лак начин да нешто запамте и науче, готово кроз игру – наводи Станишић. – У том случају знање је практично, не догоди се ситуација “Учим да бих то заборавио за два дана”.
Б. Павковић