Одсуство пажње и агресија - велики ризици у саобраћају
БЕОГРАД: Одсуство пажње у вожњи као и агресија у саобраћају стварају посебно велике ризике за мотоциклисте, рекао је данас за Танјуг председник Асоцијације за безбедност мотоциклиста Владимир Јевтић.
Он је указао да поред алкохола и брзине, што су, како је навео, свесни узроци, одсуство пажње возача носи велики ризик.
Да ли због коришћења мобилног телефона, размишљања о пословним односима, или јер је превруће ... деси се да возач аутомобила прође неки део пута кога се касније не сећа. Тај су пут прешли у условима рефлексне реакције, а то је јако опасно, јер најчешће не примете пешака или мотоциклисту, рекао је он.
Додао је да је та ситуација опасна јер од момента када се возач пробуди из тог стања има мало простора и времена за реакцију.
Све више је заступљен ризик агресије у саобраћају. Гужве су, сви су раздражљиви, а ако дође до конфликта и свађе на следећем километру имате петнаест пута већи ризик да учествујете у саобраћајној незгоди. Важно је смирити тензију, рекао је он.
Каже да је класичан узрок страдања мотоциклиста не давање мигавца.
У Београду возачи као да се такмиче ко ће мање да да мигавац, па мотоцикли не знају у ком правцу желите. Јако је важно да се гледа у огледала, посебно у зони раскрснице, рекао је он.
Јевтић је подсетио и да се поједини возачи мотоцикала насилнички понашају кад брзо возе између аутомобила у покрету.
Ту не могу да очекују да ће неко да их види. То је екстремно ризично. А лети је ризик и некоришћење заштитне опреме. Без опреме, огромна вероватноћа је да се повреди приликом пада са мотоцикла, а у пола падова у питању су тешке телесне повреде, рекао је он.
Иако се у току лета радо прелази на скутере до 50 кубика јер су ефикасни за гужве, Јевтић упозорава и на ризике.
Возачи не уоче возача скутера, па у више од половине незгода возачи скутера нису криви. Возачи скутера најмање користе заштитну опрему. У чеоном судару са аутомобилом 32 пута је већа шанса да погине возач скутера, рекао је он.
Препоручио је да се и код вожње скутера понаша као да се вози мотоцикл.
Јевтић наводи да је од почетка године погинуло 18 мотоциклиста, а међу њима су и возачи квадова.
Ако квад посматрате туристички, огроман је ризик од повреда, јер немате рефлексне реакције за управљање тим возилом. Квад се изразито лако преврће а када падне на возача, врло често могу бити смртне последице. Посебно избегавајте да возите децу на квадовима, поручио је он.