„Ниједна врста не умире сама“ – нова кампања Телекома Србија
Чувајмо најважнију од свих мрежа. Мрежу живота.
БЕОГРАД: Компанија Телеком Србија покренула је кампању „Ниједна врста не умире сама“ која указује на важност заштите биолошке разноврсности као једног од кључних услова за очување еколошке равнотеже.
Прва фаза кампање посвећена је заштити птица, јер су оне најбољи показатељ квалитета животне средине. Њихова распрострањеност и бројност јасно осликавају услове станишта у којима живе оне, али и људи. Птице доприносе квалитету земљишта, воде, хране, тиме и здрављу људи, а многе од њих спречавају и ширење могућих зараза.
Кампања је резултат вишегодишње подршке Телекома Србија удружењима и стручњацима који кроз активне мере заштите и уз примену савремених технологија мобилних телекомуникација у мониторингу угрожених врста птица, раде на побољшавању услова живота за њих, али и за све нас.
„Основна делатност компаније Телеком Србија је да развија телекомуникациону мрежу. Као друштвено одговорна компанија свесни смо да је потребно да водимо рачуна и о најважнијој мрежи – мрежи живота, у којој свако живо биће има јединствено и незаменљиво место. Ова деценија посвећена је очувању биолошке разноврсности и обнови екосистема. То је још један од разлога зашто смо одлучили да баш у овом моменту покренемо кампању 'Ниједна врста не умире сама' иако већ годинама дајемо свој допринос у заштити природних вредности Србије. Искуство и стручност наших партнера, који у мерама заштите користе и савремене технологије мобилних телекомуникација, омогућавају да се ефикасније ради на стварању повољнијих услова за опстанак животињских врста без којих се и наше постојање доводи у питање“, изјавила је директорка Сектора за односе с јавношћу Телекома Србија Марија Бошковић.
Компанија Телеком Србија је у овом случају привилегована, јер у редовима својих запослених има и инжењера Зорана Карића који је уједно и стручни сарадник Фондације за заштиту птица грабљивица. Његов допринос је кључан у реализацији кампање „Ниједна врста не умире сама“.
„Два најважнија правна инструмента Европске уније који се користе за заштиту природе и животне средине су – Директива о стаништима и Директива о птицама. У првој се налази читав низ различитих врста и станишта, док су птице издвојене у посебну директиву, управо због њиховог изузетног значаја за очување природе. Птице су први и прави показатељ нарушавања стања у природи. Ако је поремећена равнотежа у свету птица, поремећено је и природно окружење човека. Коришћење савремене технологије, попут сателитске и радио телеметрије у мониторингу угрожених врста птица, отвара нам могућност да остваримо велику ефикасност у примени мера њихове активне заштите и заштите животне средине уопште“, рекао је Зоран Карић.
„Заштитна лица“ кампање: белоглави суп, модроврана, орао змијар и сова строго су заштићене и угрожене врсте птица чијој активној заштити компанија доприноси кроз сарадњу са Фондацијом за заштиту птица грабљивица, Удружењем грађана „Јадовник – Оаза нетакнуте природе“, „Геом – природњачким друштвом“ и „Рипариом – удружењем љубитеља природе“. Компанији су се за подршку обратили наведени заштитари природе, па су ове четири врсте птица одабране као симболи заштите и осталих ретких и угрожених врста.
(Огласни текст)