Калифорнија: Закон за родну неутралност производа за децу
ЛОС АНЂЕЛЕС: Америчка савезна држава Калифорнија ускоро би могла да примора велике робне куће да неке производе за децу приказују родно неутрално, након што је у среду прошао гласање закон чији је циљ укидање традиционалних црвених и плавих маркетиншких ознака за артикле попут играчака и четкица за зубе.
Ово је најмање трећи пут да калифорнијски посланици покушавају да усвоје овај закон, а prеthodnе верзије нису успеле да прођу 2019. и 2020.године, преноси АП.
У новом покушају пропис је већ прошао гласање у оба дома у законодавном телу државе, али мора још једном да се врати на процедурално гласање, пре него што буде прослеђен гувернеру Калифорније Гавину Њусаму који ће одлучити да ли ће га потписати.
Ако буде усвојен, овај закон не би забранио традиционална одељења за дечаке и девојчице у робним кућама, али би се од трговаца захтевало да имају родно неутралну секцију за излагање "разумног избора артикала" без обзира на то да ли се они традиционално продају за девојчице или за дечаке.
Закон се односи само на робне куће са 500 или више запослених, па би већина малих предузећа била изузета, а нова правила се не би односила само на одећу, већ и на играчке и предмете за негу деце, који укључују производе за хигијену.
У случају непоштовања овог прописа предвиђене су и прекршајне казне и то 250 долара за прво кршење и 500 долара за поновљено непоштовање закона.
Неки велики трговински ланци већ преиспитују начин на који излажу своје производе, па је тако "Таргет Корп" са 1.914 продавница широм САД, саопштио 2015. године да ће престати да користи неке ознаке засноване на полу у својим продавницама.