Одмор у луксузним шаторима међу карловачким виноградима
НОВИ САД: У Матеју, на једној од најлепших падина с погледом на Дунав у Сремским Карловцима, окружено виноградима и воћњацима 10. јула почело је да ради јединствено у Србији, гламурозно кампинг одмаралиште „Лала Vineyard“.
На површини од хектар и 12 ари туристима жељним другачијих искустава од оних стандардних, те љубитељима природе који не желе да се одрекну погодности које имају у урбаним срединама, у понуди су за сад четири луксузна шатора, бар са селекцијом најбољих вина из Сремских Карловаца и Фрушке горе, базен са сланом водом, бадминтон терен, свеже сезонско воће из воћњака и мноштво других могућности да проведу време далеко од градске вреве, окружени зеленилом и тишином.
– Гламурозни кампинг или глампинг је један од најбрже растућих трендова у савременом хотелијерству – објашњава сувласница компаније Никол груп из Новог Сада Оља Звиздић, која је пионир у овој врсти туристичке понуде у Србији. – И пре пандемије коронавируса је постојао тренд да људи не желе гужву и масовни туризам, већ истраживачко, непоновљиво, сасвим другачије искуство. Желе да се врате у природу, али истовремено уживају у свим погодностима на које су навикли. За такве туристе глампинг пружа решење. На корене глампинга наилазимо у Африци с краја 18. и почетка 19. века када су туристи из Западне Европе, претежно Велике Британије путовали на сафари, и захтевали да шатори у којима су одседали имају праве кревете, вентилацију и да им се служи шампањац. Овај тренд проширио се у читавом свету а нарочито у Француској, Холандији, САД-у, а све више и на Блиском Истоку мада и у нашем окружењу- Словенији и Хрватској.
Оља Звиздић напомиње да глампинга у облику какав Никол груп развија у карловачком Матеју нема у Србији. „Лала Vineyard“ (https://valavineyard.com/) је луксузно гламшпинг одмаралиште са четири сафари шатора од којих сваки поседује купатило и туш кабину, удобан кревет, клима уређај, мини бар и терасу са ког гости могу да уживају у погледу на винограде и воћњаке, а у оном који припада одмаралишту, уберу и воћку, која није третирана хемијским препаратима.
– Суштина је у томе да се људи осаме, дођу у природу где неће бити окружени гужвом, и уживају у лепом погледу на Дунав и излетима у околину. Одмаралиште ће радити током читаве године, а близина Националног парка Фрушка гора, Сремских Карловаца, Ковиљско-петроварадинског рита омогућава организацију излета и непоновљивих искустава током читаве године – истиче наша саговорница. Идеја је по Ољиним речима, рођена је 2019. године. Прво је спроведено истраживање тржишта, потом осмишљен пројекат, а затим купљена парцела и у години короне почела изградња. За релативно кратко време је одмаралиште дочекало и прве госте. Већина гостију која је до сада боравила у глампингу је из Србије, првенствено Београда, али их је било и из Индије, Канаде, Немачке, Француске, Русије, Тајланда и Белгије.
У другој фази, објашњава Оља, у плану је проширење капацитета и изградња мултифункционалног објекта са спа садржајем, кутком за организацију тим билдинга, одређених спортских активности као што је јога. Она изричито напомиње да глампинг није простор за оргнизавање венчања, журки и сличних догађаја.
– У природи смо и много нам је стало да задржимо природну атмосферу, да јој помогнемо да остане таква каква јесте, а не да је нарушимо на било који начин – наглашава. – Овде се могу видети дивљи зечеви, фазани, пар орлова и волели бисмо да тако и остане.
По речима Звиздићеве, пословање глампинга се заснива на одрживости која подразумева сарадњу са локалним произвођачима и пружаоцима услуга у околини.
– Гости у глампингу имају преноћиште и доручак који је укључен у цену – објашњава она. – Наша идеја је да гости доживе Сремске Карловце на прави начин – да ручају у неком од тамошњих ресторана, пробају куглоф код Катице, вино у винарији „Киш“ или некој другој, посете Музеј пчеларства... Циљ нам је да развијамо читаве Карловце као дестинацију која је препозната и на домаћем и на страном тржишту.
Зорица Милосављевић