Милер најбољи у Ле Ману, Квартараро лидер у Мото ГП
Возач Дукатија Аустралијанац Џек Милер победио је на трци Мото ГП шампионата за Велику награду Француске на стази у Ле Ману.
Он је у петој трци сезоне дошао до друге узастопне победе, две недеље после тријумфа у Херезу, а треће у „краљевској класи“ и то пошто је у променљивим условима одрадио две казне дугог круга. Друго место освојио је Француз Жоан Зарко, а треће његов земљак Фабио Квартараро, који је трку почео на првој позицији.
Трка је била веома узбудљива, на почетку је пала киша која је томе допринела. Док је стаза још била сува, у борби за прву позицију учествовали су Милер, Квартараро, Маверик Вињалес на Јамахи, возач Сузукија Алекс Ринс и осмоструки светски шампион Марк Маркес. Када је стигла киша, Вињалес је посустао, Милер је направио грешку и пао на четврто место, да би недуго затим сви продужили у бокс. После замене мотора, Маркес је преузео вођство, испред Квартара, Ринса и Милера, који је зарадио казну због пребрзог уласка у бокс. Ринс је затим излетео са стазе, а Маркес је повећавао предност. Међутим, у 9. кругу је излетео са стазе, успео је да се врати, али је борба за висок пласман изостала. После још једног излетања у тренутку када се пробио до 11. позиције, одустао је од новог повратка.
Квартараро је дошао до вођства, док је Милер иза њега био најбржи на стази, а пошто је одрадио казну, брзо га је сустигао, претекао и одвојио се. И Квартараро је зарадио казну, али је успео да задржи друго место. Али, је онда напао Зарко и преузео друго место, а Квартараро је морао да се на крају задовољи трећом позицијом. Као победник из борбе за четврто место изашао је други возач Дукатија Франческо Бањаја, који је исто као његов тимски колега из истог разлога одрадио казну дуплог дугог круга. Пети је био прошлогодишњи победник трке у Ле Ману Данило Петручи, испред двојца ЛЦР Хонде Алекса Маркеса и Такакија Накагамија. Најбољу десеторицу комплетирали су возач Репсол Хонде Пол Еспаргаро, Икер Лекуона из Тех3 КТМ тима и Вињалес.
Поред старијег Маркеса, два пада имао је и Ринс, а катастрофалан дан за Сузуки употпунило је излетање актуелног шампиона Ђоана Мира, који није ни стигао до бокса на замену мотора. Највећи инцидент на трци виђен је у првом кругу, када је млађи Еспаргаро пао у поретку и изазвао пометњу, а Франко Морбидели чини се после контакта излетео са стазе. Возач Петронас Јамахе успео је да се врати у трку, али је на крају био четири круга иза водећих, док је његов тимски колега Валентино Роси био 11. испред свог брата Луке Маринија. Преостали бодови припали су Бреду Биндеру, Енеи Бастијанинију и Титу Рабату.
Квартараро је трећим местом преузео лидерску позицију у шампионату са 80 бодова, једним више од Италијана Франческа Бањаје, који је завршио као четврти.
У Мото 2 категорији славио је возач Ред Бул КТМ Ајо тима Фернандес. То је Шпанцу друга победа ове сезоне у овој категорији, а укупно четврта у каријери. Други је кроз циљ прошао његов тимски колега Реми Гарднер, а трећи је био Марко Бецеки из Скај ВР46 тима.
Управо Бецеки је најбоље стартовао на стази која се просушила после кише, а Фернандес га је пратио. Мала грешка Италијана довела је до тога да га Фернандес претекне и преузме вођство, а нови шири пролаз у једној кривини омогућио је да се испред њега нађе и Гарднер. Најбољу тројицу следио је Тони Арболино, који је освајањем четвртог места дошао до најбољег пласмана у Мото2 категорији. Италијана је следио Бо Бенснајдер, испред Марсела Шротера, Аија Огуре и Фабија ди Ђанантонија, који је одрадио две казне дугог круга, пошто је првобитно отишао превише широко. Међу првих десет нашли су се и Симоне Корси и Хорхе Наваро. Због проблематичних услова, у Ле Ману је виђено и неколико инцидената, а у највећем је Сем Лоус избацио са стазе себе и Ћавија Вјерхеа. Поред њих двојице, излетања су, између осталог, имали и Џо Робертс, у тренутку када је био трећи, Аугусто Фернадес, Арон Кане и Том Лути.
У генералном пласману и даље води Гарднер, који сада има 89 бодова, један више од Фернандеса, док је Бецеки трећи са 72.
У Мото 3 категорији победио је возач Аспара Серхио Гарсија. То му је прва победа у каријери. Други је био Филипо Салачо из Снајперса, а трећи Рикардо Роси. Трка је вожена у променљивим условима, па је многи возачи и нису завршили. Гарсија и Салач су од старта практично истакли кандидатуру за победу, пошто су се одвојили од осталих, али чешки мотоциклиста у финишу посустао у тој борби. Роси је такође возио сјајно, али није могао да прати ритам водећег двојца, док остали нису могли ни толико.
Најбољи међу осталима био је Џон Мекфи из Петронаса, који је тако први пут дошао до циља ове сезоне, иза некадашњег тимског колеге Ајумуа Сасакија и Адријана Фернандеса. Седми је био возач Леопарда Ћави Артигас, који је чак пропустио квалификације јер није стигао да се врати на време на стазу после прегледа у болници, док је победник prеthodnе три трке Педро Акоста заузео осмо место. Акоста је имао излетање у раној фази трке, али се вратио на стазу на 21. место и потом пробио, а следили су га Дениз Онџу, Романо Фенати и Андреа Мињо, који је после пол позиције био 11.
Акоста после пет трка на челу генералног пласмана има 103 бода, Гарсија је други са 49, док Мињо држи треће место са 47 бодова.
Наредна трка вози се за Велику награду Италије на стази „Муђело“ 30. маја.