Брзом пругом од Београда до Новог Сада крајем године
БЕОГРАД: Леви колосек пруге за велике брзине од Београда до Старе Пазове завршен је 19. марта, и од 21. марта је привремено слободан за саобраћај, а сада се ради на десном колосеку, изјавио је данас представник конзорцијума кинеских извођача Џоу Сјун током посете председника Александра Вучића.
Србија управо добија најмодернију пругу у овом делу Европе, а у то сам се уверио и данас када сам са председником Александром Вучићем обишао завршне радове на изградњи вијадукта и полагању колосека преко вијадукта у Бешкој, на деоници пруге за велике брзине Стара Пазова - Нови Сад. Сваки метар ове пруге значиће нашим грађанима који желе да избегну гужве на аутопуту. Сваким даном наша земља је све развијенија и све боља. Живела Србија!
"Ово је друго лице Србије. Људи из Србије и даље не верују да ће то да буде. Ми се одавне не возимо возовима, тек сад су људи из Ваљева и Вршћа почели да иду ка Београду, да помало користе возове. Ми смо заборавили на железницу. Ми не можемо да направимо ни физибилити студију, јер не знамо колики ће број људи да се вози возовима", рекао је председник Вучић.
Брза пруга Београд - Стара Пазова готова крајем септембра
Председник Србије Александар Вучић обишао је данас градилиште на железничкој станици Земун која је део пројекта изградње брзе пруге од Београда до Новог Сада и Суботице, а кинески извођачи су најавили да ће прва деоница, од Београда до Старе Пазове, бити завршена до краја септембра.
Вучић је контролу радова на будућој прузи, за возова брзине до 200 км на сат, започео на деоници Београд Центар - Стара Пазова, где је од кинеских компанија добио обећање да ће пруга бити завршена до краја септембра и да ће моћи да се пусти у саобраћај до краја године.
Такође, Кинези су, на питање председника када ће почети да граде и последњу деоницу брзе пруге од Новог Сада до гранце са Мађарском, најавили да ће радове започети 1. септембра.
"Ово је друго лице Србије. Грађани су поново почели да се возе железницом. Када буде готова брза пруга, биће ми лакше да идем до Новог Сада возом, биће брже и лепше путовање", рекао је Вучић.
Председник је захвалио Кини и подсетио да је пројекат брзе пруге део иницијативе "Појас и пут".
Обиласку радова присуствују и министар грађевинарства Томислав Момировић, амбасадорка Кине Чен Бо и заменик градоначелника Беогада Горан Весић.
Радови се тренутно обављају на деоницама од Београда до Старе Пазове у дужини од 34,5 километрара на којој раде кинеске компаније CCCC и ЦРИ, као и на релацији Стара Пазова - Нови Сад у дужини од 40,4 километра коју гради руски РЖД Интернешенел.
На деоница Београд Центар - Стара Пазова пројектом је предвиђена комплетна реконструкција и модернизација грађевинске и електротехничке инфраструктуре са подизањем брзине на деоници Београд Центар - Батајница до 120 километара на сат, а од Батајнице до Старе Пазове до 200 километара на сат.
Компанија РЖД Интернешнел је најавила да ће у септембру почети да гради нови Диспечерски центар за управљање железницом у Србији.
Вучић се током обиласка градилишта интересовао када ће Руси, који изводе радове на тој деоници, почети да граде и најмодернији Диспечерски центар за управљање српским пруграма, а директор РЖД Интернешнел у Србији Мансурбек Султанов најавио је ће уговор за прву фазу пројекта бити закључен у јуну и да ће физички радови кренути у септембру.
Султанов је казао да ће цео пројекат Диспечерског центра, који има више фаза, бити завршсен до краја 2023. године, када ће се из новог центра у Макишу покривати цела мрежа спрских пруга.
Вучић је истакао да ће нови Диспечерски центар бити од пресудног значаја за развој српских железница, пошто ће се тако остварити потпуна контрола над желзничким саобраћајем.
"Имаћемо већу уштеду и сигурност, знаћемо које пруге и возови су заузети, имаћемо пуну контролу", нагласио је Вучић.
То је прва деоница пруге брзе Београд - Будимпешта, која ће делом имати четири колосека, што ће бити прва таква пруга у Србији.
На два колосека возови ће ићи брзином од 200 км у путничком саобраћају, а на друга два брзином од 120 км у теретном саобраћају.
Пруга од Београда до Новог Сада ће, како је раније најављено, бити грађевински завршена до краја 2021. године.
Вредност радова на деоници до Старе Пазове је 350,1 милиона долара, што је обезбеђено из кредита Ексим банке Кине.
Радови су почели крајем новембра 2017. године.
У оквиру пруге биће изграђена три надвожњака: Камендин, Нова Пазова и Стара Пазова и подвожњак Земун поље, а биће уређене и железничке станице Нови Београд, Батајница, Стара Пазова и Нова Пазова.
Предвидена је изградња и нове станичне зграде у Земуну, а стајалиште Тошин бунар биће измештено на другу локацију. Такође, биће направљена нова стајалишта Алтина и Камендин.
Укупна вредност изградње пруге Београд - Будимпешта кроз Србију је око две милијарде долара, а пруга кроз Србију биће дуга око 184 километара.
Пројекат брзе пруге од Београда до Будимпеште је договорен измеду Србије, Кине и Мађарске у оквиру глобалне иницијативе Кине "Појас и пут".
Пруга се неће укрштати са путевима, а од Беогада до Новог Сада моћи ће да се стигне за мање од пола сата.
Председник Вучић ће касније данас обићи и завршне радове на изградњи вијадукта у Бешкој и полагању колосека на вијадукту.
Иначе у оквиру деонице Стара Пазова-Нови Сад гради се и тунел Чортановци за два смера укупне дужине 2,2 километра, као и вијадукт од три километра.
Изградња брзе пруге од Старе Пазове до Новог Сада почела је 2017. године, а укупна вредност радова је нешто већа од 580 милиона долара.
На тој деоници укупно ће бити изграђено 28 објеката, међу којима су галерије, надвожњаци, подвожњаци, pothodnici, вијадукти и мостови.