Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Ружић: Пандемија приморала школство да користи нове моделе наставе

09.12.2020. 15:21 15:22
Пише:
Фото: Tanjug (Dragan Kujundžić)

БЕОГРАД:Пандемија вируса корона наметнула је потребу да сектор образовања у Србији много брже дигитално сазри, а за то је важан управо аспект дигитализације, казао је министар просвете, науке и технолошког развоја Бранко Ружић.

Министар просвете је на онлајн конференцији коју је организовала Америчка привредна комора у Србији (AmCham) истакао да је пандемија приморала и школство у Србији да практикује нове моделе наставе и да се користе модели који до увођења ванредног стања у марту нису коришћени.

"То је показало да је добра опремљеност школа техником и интернетом, стручна обученост наставника, нешто што је омогућило да се у ванредним околностима образовно - наставни план одвија, да имамо континуитет у образовању и да се све то омогући ученицима", казао је Ружић.

Додаје да ће искуства стечена у отежаним околностима довести до унапређења наставе и у нормалним околностима.

Ружић каже и да савремене технологије и могућност рада на даљину преокрећу одлив мозгова из наше земље, односно стручњака и у том смислу каже да они сада не морају да одлазе из земље да би своју стручност и знање продали на иностраном тржишту.

"Све више стручних људи се из иностранства враћа или они који не могу у иностранство користе своје знање у Србији, раде у неким виртуелним тимовима за планетарне компаније", наводи Ружић и примећује да је гејминг тржиште тренутно предоминантно присутно, а да у њему има много наших младих стручњака.

Што се тиче реформе средњестручног образовања, Ружић каже да је усмерена на зближавање привреде и просвете, а да је идеја министарства и Владе да се та два одвојена, супротстављена света, замене једним системом који се сам регулише.

Механизми који ће омогућити систем који ће регулисати да образовање и привреда заједно функционишу биће дефинисани новом стратегијом образовања која ће бити донета у складу са акционим планом почетком следеће године.

"Што се тиче платформе дуалног образовања, она је у Србији утемељена и подигнута и у складу је са потребама наше привреде, али важно је да је креиран национални модел дуалног образовања и да су усвојени закони на нивоу средњег и високог образовања у овој области", казао је Ружић.

Додаје да је велики бенефит чињеница да постоји 47 профила са стандардима комуникација што указује на то да ће ученици када заврше жељени ниво образовања имати савладане компетенције које ће стећи, а што ће бити добра претпоставкла да могу одмах да се запошљавају.

"У тренутку када се боримо са ковидом, наша идеја је да брзо реагујемо и да изменама и допунама закона релаксирамо услове за привреднике, да омогућимо тај континуитет функционисања система како за компаније, тако и за ученике", истиче Ружић.

Како каже, ради се и на реализацији мапе регионалне распоређености дуалних профила на целој територији Србије, од чега инвеститори очекује да добију слику како о развијености одређених индустријских зона, тако и о подршци дуалног образовања компанијама тих региона.

Пише:
Пошаљите коментар