Прва едукативна апликација на српском за најмлађе
Бирати да ли ће малишани од првих корака користити електронске „играчке” или не практично је немогуће, јер ће се пре или касније, по угледу на одрасле, заинтересовати за непресушан дигитални свет који им се отвара.
Да се граница када деца узимају у руке паметне телефоне све више помера, а да је тешко пронаћи нешто што је прикладно, уочио је и креативни студио „Бебилица”, који је почетком ове године лансирао прве едукативне мобилне апликације и игре на српском за узраст од једне до пет година. Циљ је, кажу чланови тима Бојан Малиновић и Александар Лугоња, покренути дечју машту и забавним путем подстаћи их на активно учење.
– Дуже од десет година бавимо се реализацијом решења у ИТ свету, а овај пут одлучили смо да удружимо снаге и створимо „Бебилицу” – објашњава Александар Лугоња. – До идеје је дошао Бојан заједно са својом супругом, у жељи да слободно време својој деци испуни креативним и поучним садржајем. Она су у том тренутку била одушевљена домаћим животињама, те су оне, сходно томе, тема прве апликације. Графика, боје и покрети сваке животиње прилагођени су поменутом узрасту, што је пропраћено звуком њиховог оглашавања и изговором њихових назива. Ту је и квиз у којем је задатак да дете препозна 80 животиња са фарме, из шуме, мора или афричке саване у природном станишту.
Име, заправо, представља спој две речи – беба и училица, а посебна занимљивост је то што се не појављују рекламе док се дете игра, чиме су избегнути потенцијални неприкладни садржаји.
– Пре свега смо на уму имали едукативни програм који је довољно квалитетан да бисмо га пожелели својој деци. У недостатку истог на нашем тржишту, определили смо се да га направимо сами. Како бисмо били сигурни да добијају контролисан садржај без реклама, на које не можемо да утичемо, одлучили смо се за модел куповине сваког нивоа, како то раде и светски креатори апликација овог типа. Оно што нас разликује од њих јесте бесплатно коришћење у прва 24 сата након инсталације, па родитељи заиста могу да се увере у квалитет, безбедност и сигурност апликација, али и да провере са својим малишанима да ли су оне нешто што им је занимљиво и вредно утрошеног новца – објашњава Лугоња, додајући да су досад преузете са App Сторе и Google Play продавница готово 1.000 пута.
Тренутно, кажу, имају око 100 активних корисника, који већином долазе из круга породице, пријатеља и њихових познаника које је привукла препорука, док више њих очекују када започну интензивну промоцију.
– Морамо признати, одзив и утисци су охрабрујући и потврђују да је овако нешто неопходно на нашем тржишту, будући да је ово прва апликација на српском језику тог типа. Такође, од родитеља су нам стигли коментари и предлози који нам показују у ком смеру „Бебилица” може да се развија у будућности када су у питању наредне едукативне игре. Добар део иницијалних сугестија смо већ усвојили и изменама побољшали искуство корисника – каже Лугоња.
Слађана Милачић