Надмашени сви рекорди у броју корисника видео игара
БЕОГРАД: Индустрија видео игара у Србији доноси годишње између 50 и 100 милиона долара, са јасном тенденцијом раста који је присутан и у свету, а у Гејминг асоцијацији кажу да је Србија већ нашла своје место на глобалној мапи те индустрије и да је током пандемије корона вируса број играча пробио све рекорде.
Истраживање стручног удружења "Битком" објављено у Берлину показало је да је криза изазвана пандемијом корона вируса изазвала прави "бум" у гејминг индустрији, јер грађани проводе више времена играјући видео игре, а у Српској асоцијацији индустрије видео игара (СГА) наводе да је епидемија донела очекиван раст у броју игара.
Менаџерка СГА Кристина Јанковић за Танјуг је рекла да је у зависности од месеца, продаја игара, број преузимања и продаја конзола скакала на различитим тржиштима од 30 одсто до 80 одсто.
И даље се ради на новим играма, отворено је на десетине радних места у различитим компанијама, а што се тиче трендова, каже Јанковић, код нас се највише ради на играма за мобилне уређаје, јер је то, како је објаснила, најпогодније за мање тимове, који још немају средстава за комплексније пројекте.
Напомиње да су се многи људи први пут окренули играма у овом периоду у потрази за разонодом, али и учењем.
Јанковић је рекла да се у условима тренутне кризе услед пандемије још једном показало да је гејминг индустрија доста отпорна, како светска тако и наша, па је тако, наводи, срећом, имала позитиван утицај на њу.
"Број играча је буквално пробио све рекорде. У зависности од жанра, платформе и месеца који меримо, пораст је између 30 и 80 одсто као и продаја платформи и игара, све је скочило и у Србији у у свету. Наши студији праве све игре за глобално тржиште", рекла је Јанковић.
Тренутно, у гејминг индустрији у Србији је око 1.500 људи, више од половине од укупно 75 чланова СГА сваке године запошљава нове кадрове, чак и сада у доба пандемије.
Навела је да је недавно покренута и платформа СГА Послови у настојању да се људима олакша тражење посла у гејмингу и то тако што ће све актуелне позиције бити излистане на једном месту.
За оне који тек желе да уђу у ову индустрију, каже Јанковић, спремили су и мали водич Твоја каријера у гејмингу.
С обзиром на то да су код нас домаћи гиганти попут Нордеуса и 3Латерал-а, али и светска имена као што су Убисофт и Playridž, Јанковић наводи да се може рећи да је индустрија видео игара у Србији већ нашла своје место на глобалној мапи.
"Индустрија је млада, мислим да ће да расте", наводи Јанковић.
Бренд менаџер Playrix.rs Дуња Фундук каже за Танјуг да је гејминг индустрија имала срећу да не буде погођена пандемијом корона вируса.
"Чланови нашег тима могу у потпуности да раде од куће. То је наша компанија урадила већ у марту и до краја ове године се нећемо вратити у канцеларије. Наставак наших пројеката за сада није угрожен пандемијом, што сматрамо великом срећом", рекла је Фундук.
Каже да је та компанија током пандемије запослила више од 30 људи, као и да се њен тим шири без обзира на измењене услове у којима раде.
"Наша матична кућа Playrix бележи јако добре резултате када је у питању преузимање игара и зарада на тим играма тако да нисмо осетили удар пандемије", рекла је Фундук.
Напоменула је да за сада у Србији постоји неколико компанија које су у гејмингу постигле значајне успехе.
"Међутим, и даље се сваки дан трудимо да развијемо нове производе, да будемо конкурентнији на тржишту. Сваки дан се раде нова истраживања и почињу нови пројекти тако да се заправо свакодневно трудимо, као и остале компаније у Србији, да се што боље позиционирамо на светском тржишту", рекла је Фундук.
Испричала је да су се сви запослени у компанији прилагодили новонасталим условима и да развој пројеката тече несметано.
"Настављамо са пројектима као да се пандемија није ни десила", каже Фундук и наводи да Playrix и данас поставља рекорде у пословању.