Чадеж: Жиг Чуваркућа штити домаћу привреду
БЕОГРАД: Акција Привредне коморе Србије "Стварано у Србији" почела је данас промоцијом колективног жига "Чуваркућа", а фирме које желе да њихови производи носе ову престижну ознаку квалитета могу да се пријаве од сутра преко сајта stvaranousrbiji.rs, поручио је данас председник Привредне коморе Србије Марко Чадеж.
Чадеж је на промоцији пројекта "Стварано у Србији" у Етнографском музеју у Београду, објаснио да је "Чуваркућа" колективни жиг који доказује да је производ високог квалитета и да је створен у нашој земљи.
"Значај овог жига је у томе што доказује да је највећи део онога што чини његову вредност створено у Србији", истакао је Чадеж и нагласио да када грађани купују производе са овом ознаком, они уствари дају новац не само произвођачу, већ и целом ланцу добављача...
Пројекат је усмерен ка прерађивачкој индустрији, а у наредним месецима низом промоција радиће се на буђењу свести грађана о значају куповине домаћих производа.
"Желимо да пробудимо свест код људи да буду ''чуваркуће'', да знају када купе нешто, то утиче на то колико ће пореза ова држава добити, како ће школе изгледати, каква ће привреда бити", поручио је Чадеж.
Циљ је такође, да домаћи произвођачи више користе сировину из наше земље, а Чадеж прецизира да се на пример, ова ознака не може применити на произвођаче чоколада јер је какао, који чини 80 или 100 одсто производа, увозна сировина.
До ознаке високог квалитета производа који је настао у Србији неће бити лако доћи, каже председник ПКС, и наводи да се сви услови налазе на сајту ПКС - stvaranousrbiji.rs.
Жиг ће моћи да добију производи из текстилне индустрије иако, на пример, памук долази из увоза, али је произведени комад одеће у потпуности дизајниран у Србији, и то је додата вредност коју ће стручњаци оцењивати приликом доделе ове ознаке.
Професор Економског факултета Саша Вељковић објашњава да је један од главних критеријума да 80 посто вредности производа буде створено у Србији, али и да буде у питању квалитетан, здрав и еколошки прихватљив производ.
Да би се на полицама маркета нашао један производ са ознаком "чуваркуће", власник бренда мораће prеthodno да одговори на 40 питања којима доказује да је реч о "мејд ин Србија" производу и да достави доказе за то.
Домаћа предузећа поздрављају почетак акције а генерални директор компаније Нектар, Михаило Јанковић каже да се оваквим иницијативама показује колико је важно да чувамо и бранимо оно што има наша земља.
"Ова акција је усмерена да створена додата вредност остаје у Србији. Србија има много тога да понуди. Важно је у овом тренутку да подигнемо колективну свест о значају куповине домаћих производа. Сваки динар потрошен за куповину домаћих производа од домаћих сировина се враћа у домаћу потрошњу кроз локалне плате, порезе, здравствено осигурање, пензионо осигурање...", наводи Јанковић.
Куповина домаћих производа значи подршку домаћој привреди, сагласан је генерални директор компаније ДИС маркети, Иван Шулејић.