Настава на даљину завршена, добила одличну оцену
После два и по месеца у школама у Србији завршена је прва општа основно и средњошколска настава на даљину, а тим поводом министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић, као и запослени у Министарству захвалили су се свим учесницима образовног процеса који су омогућили спровођење ове наставе у ванредним околностима.
- Имајући у виду да настава на даљину prеthodno није пилотирана, већ су је околности наметнуле као једино могуће решење за успешно окончање школске године, резултати су изненађујуће добри - оценио је министар просвете. - О томе говори чињеница да је на све доступне начине реализован наставни план и да је наставом на даљину била обухваћена готово цела школска популација, док је за врло мали број ученика обезбеђен алтернативни начин рада.
Према подацима Министарства чак 95 одсто најмлађих ученика је prеthodnih месеци, поред коришћења дигиталних платформи за учење и дигиталних начина комуникације, пратило наставу емитовану преко телевизијских канала. РТС, али и локалних телевизија, које су уз часове на српском језику, емитовале и часове намењене ученицима који се школују на језицима националних мањина.
- Захваљујемо се свим директорима ТВ кућа и станица, уредницима, сниматељима и комплетном техничком особљу које је учествовало у продукцији ТВ часова, као и националним саветима националних мањина који су своје сајтове, Јутјуб канале и друге ресурсе ставили у службу образовања - рекао је министар Шарчевић.
Основци од петог до осмог разреда и средњошколци, према подацима Министарства просвете су у чак 99,4 одсто случајева учествовали у интерактивнијим облицима наставе и то захваљујући бесплатним дигиталним платформама које су стављене на располагање школама. Због тога се Министарство просвете, још једном, захвалило компанијама Мајкрософт, Комтрејд, Хуавеи, Вибер, Зум, као и мобилним оператерима који су обезбедили бесплатне интернет минуте за коришћење ових платформи. Захвалност су заслужили и МТС Телеком, Теленор, ВиП који су обезбедили уређаје и СИМ картице за ученике који их нису имали. Значајну техничку, логистичку подршку и уређаје за реализацију онлајн наставе, а потом и он лајн пробног завршног испита су пружили Канцеларија за информационе технологије и електронску управу Владе Републике Србије, Комтрејд и Хуавеи.
Уз пуно разумевање за непријатности које су имали због саме епидемиолошке ситуације, као и за потешкоће приликом наставе на даљину, захвалност је министар просвете упутио и свим ученицима и студентима, који су успели, не само да искористе него и да додатно унапреде своје дигиталне компетенције, да савладају страх и отпор према новом начину рада и одговоре на својае школске обавезе.
Заначану помоћ пружио је и УНИЦЕФ куповином софтвера неопходног за снимање часова од куће и подршком у припреми материјала који су путем РТС емитовани за предшколце, као и помоћи Министарству у изради оперативног плана за подршку предшколским установама и родитељима предшколаца у време ванредног стања.
Свој допринос овом школовању на даљину су дале и друге међународне организације, као на пример, Светска Банка, Саве thе Childrеn, Песталожи Childrеn’s Foundation, Мајкрософт, обезбеђивањем бесплатне онлајн обуке за запослене у просвети, материјала едукативног карактера намењених предшколској или шко-
лској деци и њиховим родитељима. -Велику захвалност дугујемо свим просветним радницима, наставницима, стручним сарадницима и директорима школа, који су се прилагодили захтевима новонастале ситуације и посвећено и стручно реализовали наставу на даљину, пружајући подршку ученицима у учењу, које се одвијало у значајно измењеним околностима - подвукао је министар просвете.- Вредни сваке похвале, по мишљењу министа просвете су, спознаја потреба система, одговорност и ентузијазам наставника који су, у безбедносно ризичним околностима, добровољно учествовали у снимању предавања емитованих преко телевизијских канала,те им због тога, не само Министарство, него и сви просветни радници и родитељи ученика дугују захвалност.
Мање видљиви али не и мање вредни учесници овог процеса су били и просветни саветниц и из школских управа, запослени у заводима за вредновање квалитета и за унапређивање образовања и васпитања и као и у samomministarstvu, који су били идејни творци, носиоци и координатори већине , у нашем образовном систему први пут спроведених активности.
Д. Девечерски