Добро управљање људским ресурсима важно током пандемије
06.04.2020.
17:13
17:22
Коментари (0)
БЕОГРАД: Веома је важно да се рад у новонасталој ситуацији организује тако да здравље запослених и клијената не буде угрожено, а битна је и међусобна сарадња, информисање и тимски рад како би се несметано обављали послови и помагало клијентима, речено је данас на онлајн конференцији "Управљање људским ресурсима током пандемије коронавируса".
Конференцију је организовала Француско-српска привредна комора, чији су чланови поделили искуства из праксе.
Директор за људске ресурсе у компанији Црéдит Агрицоле Србија Светозар Стијачић, рекао је да се та компанија добро снашла у кризи изазваној појавом корона вируса и да су најпре запослене поделили у три групе.
Један део запослених, каже, ради од куће, а друга и трећа група на смену у филијалама и мењају се недељном нивоу.
Посебна пажња, како наводи, усмерена је на мере заштите, па за запослене набављене маске, дезинфекциона средства и све друго што је потребно.
Унели смо много измена у нашој организацији и процедурама, рекао је Стијачић и додао да у филијалама ради два или три радника јер су потребе клијената окренуте сада више ка сервисима за подизање новца, конвертовање валута...
Промењено је и радно време филијала, а плате запосленима неће бити смањиване без обзира колико сати се ради, нагласио је он.
Службеник за методологију посредовања у запошљавању у Националној служби за запошљавање, Јасмина Шантић, истакла је да је у овом моменту важно да све компаније, невладине организације, фирме, јавне службе буду што више повезане и да деле информације међусобно.
Истакла је да је важно да се нађу нови модели сарадње и подстиче тимски рад.
У НСЗ смо у контакту са корисницима, што телефонски, тако и мејлом, објављујемо важне информације преко сајта како би сви били информисани, рекла је она.
Оно што се, без обзира на ситуацију спроводи, јесте подршка, саветовање и информисање корисника о стању на тржисту рада и програмима и новитетима што се легислативе тиче, додала је Шантић.
Јелена Николић, партнер у Адвокатској канцеларији Јанковић, Поповић & Митић, рекла је да у предузете многе мере, а међу њима и рад од куће.
Рад од куће треба добро организовати, а када би се радил из канцеларије морале би да се носе максе и буду предузете друге заштитне мере како би запослени били што мање изложени, објаснила је она.
Ако се не може гарантовати сигурно радно окружење, онда је важно омогућити рад од куће како се не би угрожавало здравље запослених, рекла је Николић.
Друга могућност је и коришћење старих годишниих одмора, као и одсуства, навела је Николић.