Електропуњачи дуж ауто-путева ускоро на још десет места
– Јавно предузеће „Путеви Србије” планира у наредном периоду инсталацију још десет брзих електропуњача дуж ауто-путева под наплатом у Србији – најавио је помоћник извршног директора Сектора ЈП „Путеви Србије” за наплату путарине Дарко Савић.
Он је новинарима на штанду тог предузећа на Сајму туризма у Београду рекао да ће ти пуњачи бити снаге од 50 kW, и подсетио на то да је пет пуњача постављено на најпрометнијим локацијама још пре три године.
Савић је навео да се већ током ове недеље очекује објављивање поновљеног тендерског поступка за постављање три брза пуњача снаге 175 kW.
– Објављивање очекујемо у току ове недеље, а очекујемо брзо и реализацију пројекта – рекао је Савић.
Истакао је да prеthodni тендерски поступак није завршен због одређених жалби, али да је припремљена документација за покретање новог поступка за инсталацију три брза пуњача.
Реализација пројекта постављања електропуњача планира се до средине лета.
Савић је казао да ЈП „Путеви Србије”„ има у плану да за све кориснике електроаутомобила омогући попуст од 13 одсто приликом плаћања путарине.
Он је истакао и да се с убрзаним завршетком изградње коридора радило и на завршетку изградње свих наплатних рампи од Суботице до Прешева, односно Суботице до Димитровграда, те да је сада мање чеоних наплатних станица, па самим тим нема ни задржавања.
Навео је да се бележи значајан пораст броја корисника електронске наплате путарине, односно ЕНП тагова, захваљујући којима практично возачи не морају да застају ни на једној наплатној станици.
Савић је додао и да је 2008. године било 350 корисника електронског система наплате путарина, а да их је 2019. било 385.000.
Такође је истакао да две трећине теретних возила која пролазе кроз наплатне станице користе таг уређаје, те такође не застају и не задржавају се на наплатним станицама.
Е. Д.
Пет пуњача је постављено на најпрометнијим локацијама још пре три године
Нема много електромобила
Тренутно у Србији има само неколико стотина електричних аутомобила, а велики део власника одлучио се за куповину половних, и то од различитих произвођача. Возачи користе скромну инфраструктуру за њихово пуњење, у јавним гаражама и појединим бензинским станицама, које постављају различите компаније.