ТОНС: Туристи остају све дуже, дражи им приватни смештај
НОВИ САД: Најновија истраживања спроведена на територији Новог Сада, која се тичу ставова и понашања туриста у Новом Саду, указују на то да је дужина боравка домаћих и страних туриста заједно у нашем граду повећана на 3,6 ноћи, као и да се већина туриста (њих преко 58%) одлучује да борави у приватном смештају (куће, станови, апартмани за одмор), у односу на 41,7% оних који бирају хотел/хостел/камп за боравак.
ТОНС је у току prеthodnе године, водио активну кампању на друштвеним мрежама, циљајући и нова туристичка тржишта, те су у току 2019. године забележили и већи број туриста из Индије, Турске, Италије, Француске, Шпаније, Холандије, Аустрије, поред већ стандардних посета из региона, Кине, Пољске, Немачке и Руске Федерације.
Такође, према подацима којима ТОНС располаже, туристи из Кине су били на првом месту по броју ноћења страних туриста у летњем периоду (преко 4 ноћи).
Значајна промена евидентирана је након промоције у децембру 2018. године када је ТОНС први пут пред бројним компанијама које се баве наутичким туризмом на Дунаву, кроз Србију промовисао Нови Сад као пожељну туристичку дестинацију.
Тако је према подацима Агенције за управљање лукама, на пристаништима у Новом Саду у 2019. години пристало 429 путничких бродова, што представља повећање у односу на prеthodnu годину за 22,92%, а искрцало се 55.132 путника што представља повећање у односу на prеthodnu годину за 18,21%.
Највише бродова је пристало у јуну и јулу (по 72 у сваком месецу), а у септембру се искрцало највише путника (9.224).
Оно на шта су у ТОНС-у посебно поносни је да су у сарадњи с ТО Србије и ТО Београда организовали бројне пословне посете Новом Саду, укупно угостили око 200 новинара и туроператора из преко 35 земаља света.
Како наводе, организовали су два велика пословна скупа „Welcome Turkey’’ и ”Welcome Асиа ”; покренута је и промотивна кампања на најутицајнијем глобалном туристичком магазину и водичу „Lonely Планет“, на мађарском порталу Травело.ху и британском студентском порталу „Гапуеар“, која је још увек у току.
За крај, истичу да је у току друге половине 2019. године, што је обухватило летњу и зимску онлајн кампању на Фејсбуку и Инстаграму, остварен досег од око 5.500.000 особа и да је њихове промо видео спотове видело око 2.500.000 корисника друштвених мрежа.