Амазон највреднији, Ферари најснажнији бренд на свету
ЛОНДОН: Америчка компанија за онлајн трговину, Амазон, задржала је трећу годину заредом титулу највреднијег светског бренда на ранг листи "Бренд Фајненс Глобал 500" за 2020, а култни италијански произвођач луксузних аутомобила Ферари је остао најснажнији глобални бренд другу годину узастопно.
Како се наводи у извештају "Бренд Фајненса", вредност робне марке Амазон је пробила до сада недостижан праг од 200 милијарди америчких долара.
Наиме, вредност бренда Амазон је са прошлогодишњих 187,9 милијарди долара порасла за 18 процената ове године, на 220,8 милијарди долара, надмашивши за преко 60 милијарди долара другопласирани Гугл, и за 80 милијарди долара Епл, који је на трећем месту.
На четвртој позицији највреднијих светских брендова налази се Мајкрософт, пети је јужнокорејски Самсунг, следе кинески ИЦБЦ (6), Фејсбук (7), Волмарт (8), а листу првих десет највреднијих заокружују још два кинеска бренда - Пинг Ан и Хуавеј.
Ферари је, с друге стране, најснажнији светски бренд међу само 12 робних марки на ранг листи, са индексом снаге од 94,1 поена од могућих 100 и рејтингом ААА +. Снага бренда утицала је и на раст вредности робне марке Ферари за 9,0 одсто на 9,1 милијарди долара.
На другом месту по снази бренда је "Дизни", трећи је кнески "ВиЧет", а у топ 10 су и Сбербанка, Дилојт, Кока Кола, Тенцент, Ролекс, PwC и ПејПал.
Ривалски дисконтни ланци супермаркета, Лидл (12,4 милијарди долара) и Алди (14,3 милијарде долара) су најбрже растући малопродајни брендови и налазе се међу овогодишњих 10 првих најбрже растућих, са скоком вредности од 40 и 37 процената респективно.
На ранг листу су ове године увршћена и 44 нова учесника, а највреднији међу "придошлицама" је нафтни гигант Сауди Арамко са вредношћу робне марке од 46,8 милијарди долара.
Када је реч о Европи, немачки брендови су надмашили друге земље. Међу 10 највреднијих робних марки на Старом контриненту, чак шест је немачких, а на фирме из те земље такође отпада 6,0 процената укупне вредности 500 рангираних светских брендова.
То се у великој мери приписује растућој немачкој аутомобилској индустрији, коју предводи "Мерцедес-Бенц" с процењеном вредношћу бренда од 65 милијарди долара.
Вредност бренда ове компаније порасла је за 8,0 одсто ове године, захваљујући повећању продаје од 1,3 процента на 2,34 милиона возила током 2019.
Европски сектор луксузне моде такође бележи значајан раст вредности, при чему је робна марка "Луј Витон" ојачала за 21 посто на 16,5 милијарди долара, "Гучи" за 20 процената на 17,6 милијарди, а "Шанел" за 19 одсто на 13,7 милијарди долара.