Студентима из НС злато у Кини на такмичењу у иновацијама
НОВИ САД: ВР наочаре и егзо одело који ученику омогућавају брже и лакше учење у окружењу, које личи на игру, препознају грешке које ученик направи у виртуелном свету и исправљају их.
То је најједноставније и најкраће објашњење система „Воврее“, који су осмислили студенти Универзитета у Новом Саду, окупљени у тиму Педоматион.
Они су са овом идејом, крајем децембра, освојили прво место на Међународном такмичењу у иновацијама у области образовања уз употребу технологије (Глобал цомпетитион ин Десигн фор Футуре Едуцатион) у Кини.
Тим Педоматион чини пет чланова, Александар Рајић и Оливера Павловић, који похађају мастер студије инжењерства рачунарске графике, Тамара Драгојевић, студент педагогије на мастер студијама и Јована Адамов и Огњен Обрадовић апсолвенти на студијама педагогије.
„Систем је програмиран тако да све уради самостално. Када се виртуелни свет генерише, корисник урони у њега уз помоћ ВР наочара и егзо одела. ВР се, генерално, користи у сврху визуелизације 3д простора, али је егзо одело кључно, јер омогућава да особа физички уђе у виртелни свет“, објашњава Оливера Павловић, инжењер рачунарске графике.
Егзо одело, објашњавају студенти који су осмислили систем "Воврее" , ствара физичке надражаје, осећај тежине, температуре и густине и усмерава корисника преко егзо одела.
„Узмимо тенис за пример. „Воврее“ би могао да вас усмерава тако што би вам показао под којим углом и којом јачином да ударите лопту како би она погодила одређену мету“, каже Тамара Драгојевић, педагог.
Њен колега, Огњен Обрадовић каже да „Воврее“ прави нешто што су они назвали вештачком праксом.
„Вештачка пракса спаја теоријско знање и праксу у стварности. Омогућава особи да направи грешку у виртуелном свету, а да не угрози свој живот или живот друге особе. Систем препознаје грешку коју особа направи у виртуелном свету и исправља је. "Воврее" омогућава ученику да савлада одређене вештине у окружењу које личи на игру. Нуди му небројено могућности да ради шта год ученик жели и све то користи у сврху учења“, каже Огњен Обрадовић.
„Воврее“, објашњавају његови изумитељи, може да генерише сопствени свет потпуно самостално, а као његову кључну особину истичу приступачност и могућност да се убрза процес учења код прикупљања практичног искуства.
„Уз помоћ “Воврее“-а можемо бити сигурни да критичко и теоријско учење неће остати базирано само на књигама”, сматра Тамара Драгојевић.
Она подсећа на то да је револуционарни педагог Јан Амос Коменски први препознао значај практичног образовања, те напомиње да се у данашњој употреби образовне технологије не искоришћава сав технолошки потенцијал.
„Ми данас уместо штампаних књига користимо електорнске књиге. Уместо семинара имамо вебинаре, практично само дигитализујемо нешто што већ постоји. Морамо бити иновативни, померати границе”, каже Огњен Обрадовић.
Овај тим младих иноватора, студената Универзитета у Новом Саду, са својим пројектом, односно идејом, остварио је изузетно запажен резултат на Међународном такмичењу у иновацијама у области образовања уз употребу технологије, на Беијинг Нормал Univеrzity (БНУ) у Пекингу.
На такмичењу су учествовали и тимови из Кине и Туниса, а студенти из Туниса освојили су друго, док су студенти из Кине освојили треће место. Поред тога што је тим из Србије освојио злато, имали су прилику да се упознају са кинеском културом, образовним системом у Кини, а били су и у посети неким од најзначајнијих кинеских фирми из области технологије и образовања, Баиду и ТАЛ (Tomorrow Адванцинг Лифе).