Новом Саду и Србији Егзит донео рекордних 16,4 милиона евра
НОВИ САД: У досад најбољој години за Егзит, захваљујући неколико кључних параметара као што су максимална посета, али и чак 31% више иностраних посетилаца него прошле године, остварен је и рекордан допринос нашег највећег фестивала домаћој привреди.
Опсежно истраживање које "ТИМ центар" из Новог Сада спроводи сваке године за време фестивала, ове је године показало да је Егзит донео нових 16,4 милиона евра туристичкој привреди Новог Сада и целе Србије. Тако је од оснивања фестивала до данас, домаћа привреда остварила преко 180 милиона евра економске користи од Егзита, и то не рачунајући вишеструко већу процењену вредност међународне промоције Новог Сада и целе Србије.
Кроз капије само овогодишњег Егзит фестивала прошло је око 200.000 посетилаца из више од 90 земаља, а већ првог дана, када су поред осталих наступали чувена рок група The Цуре и DJ легенда Царл Cox, забележен је и нови рекорд дневне посете од 56.000 људи. Пораст иностраних туриста за готово трећину у односу на изузетно успешну 2018. годину, био је готово равномерно подељен између гостију из региона, те Западне и Источне Европе. Забележен је и до сада највиши број посетилаца са других континената, и то дупло више у односу на prеthodnе две године. Као и протеклих година, више од 90% иностраних посетилаца Егзита је у Нови Сад дошло због фестивала, што је доказ директног утицаја фестивала на туризам Новог Сада и Србије.
Највише страних гостију стигло је из Велике Британије, Хрватске, Словеније, Турске, Холандије и Бугарске, док су се на улицама града могли срести и гости из веома удаљених и егзотичних земаља, међу којима су Бразил, Хонг Конг, Индија, Кувајт, Јужна Африка, Сингапур или Бахреин.
Највише су трошили гости са других континената - у просеку 615 евра, а одмах за њима и гости из Западне Европе са око 600 евра по особи, а када се урачуна и домаћа публика, посетиоци су током фестивала у Новом Саду и Србији просечно трошили 420 евра. Ова бројка у истраживању обухватала је искључиво трошкове које остају компанијама у Србији (смештај, храна, путни трошкови у земљи и слично). Готово 70% (68.7%) туриста је плаћало смештај, од тога највећи број је био у изнајмљеним собама, апартманима или становима (36.8%), те 11.8% у хотелима и 14.5% у хостелима.
Утисци са Егзита су били одлични, а доказ за то је да је целокупна оцена фестивала била у рангу најбољих током готово двадесетогодишње историје, док се 97% посетилаца определило да им се мишљење о Новом Саду након посете фестивалу поправило или остало исто.
Просек година посетилаца у овој анкети био је изненађујућих 27 година, што је највиши просек до сада на Егзитовим фестивалима. Објашњење за ово је високих 16.6% у категорији посетилаца преко 35 година (прошле године их је било 6.9%), које су привукли рок легенде The Цуре, Пхил Анселмо, али и други извођачи из сегмента програма плански намењеног старијој генерацији. Високообразовани посетиоци, укључујући ту и студенте, чинили су 78% публике, док је ове године било за око 10% више запослених посетилаца него уобичајено.
Готово половина испитаника је навело програм као основни разлог доласка на Егзит, док је трећина странаца (33,9%) изјавило да је долазак на Егзит био одлична прилика за посету Новом Саду и Србији. Истраживање је радио новосадски "ТИМ Центар", а рађено је на репрезентативном узорку током трајања фестивала. Анкетирани су искључиво посетиоци који су улазницу купили, док су учесници, радници, представници медија, спонзора и других институција изузети.