ПКС: Изабрана најбоља српска кобасица
КОПАОНИК: На такмичењу за најбољу српску кобасицу, које су организовали Привредна комора Србије и Институт за хигијену и технологију меса, на Копаонику је, у оквиру 60. Међународне конференције индустрије меса "МеатЦон2019", додељена прва награда за овај производ Месној индустрији Карнекс из Врбаса.
Другу и трећу награду освојиле су кобасице произвођача "Индустрија меса Марковић“ из Оџака и "Митрос“ из Сремске Митровице, саопштено је из ПКС.
Овогодишње такмичење се одржава у настојању да се оснажи домаћи бренд "српска кобасица", како би се тако директно унапредила конкурентност српских произвођача и препознатљивост домаћих производа од меса.
Ненад Будимовић, секретар Удружења за сточарство и прераду сточарских производа ПКС, истакао је на проглашењу победника намеру Привредне коморе Србије да избор најбоље српске кобасице постане традиционална манифестација која ће овом националном производу обезбедити заслужено место на тржишту наше земље, али и ширег региона.
Циљ ПКС је да се један месни производ са националним префиксом подигне на највиши ниво квалитета. Током целе прошле године смо радили на комплетном дефинисању правилника за српску кобасицу. То значи да су прописане норме шта тај производ мора да садржи што се тиче квалитете. Главни услов је да има минимум 70 процената меса, казао је Будимовић.
У оквиру организације такмичења и будуће снаге бренда "српска кобасица“, ПКС је у prеthodnom периоду у Заводу за интелектуалну својину РС заштитила знак који се додељује добитнику. Жиг "српска кобасица“ има право да на свој производ постави победник на такмичењу у периоду до наредног одабира.
Такмичење се одвијало у две фазе: најпре је жири на Институту за хигијену и технологију меса у Београду, у чијем је саставу било више од 20 чланова, представника привреде, министарства, ПКС и Института, одабрао прва четири производа по квалитету.
Финалисти су затим дошли на 60. Међународну конференцију индустрије меса на Копаонику у чијем фокусу је тема безбедности хране, где су свих 250 учесника имали прилику да дегустирају и да под шифром оцене сваки производ, након чега је проглашен победник.
Српска кобасица је премијум производ који је изабран и оцењен од најстручнијих људи у овој области, где сада сваки купац зна да је унутра најмање 70 одсто меса. Тај квалитет ће пратити и одговарајућа ценовна класа чиме српска кобасица јасно одскаче од остатка понуде у том сегменту. Бренд који се овако успоставља не доноси само пред домаће купце препознатљиво квалитетан производ већ је идеја да се додатно популарише као део туристичке понуде Србије страним туристима, истакао је Будимовић.