Титуле престоница, манифестације, Егзит... мамци за туристе
Туристичка организација града Новог Сада (ТОНС) дочекаће у септембру иностране новинаре и тур-оператере, а у организацији Туристичке организације Србије наш град ће током месеца посетити и група француских новинара, који ће обићи културне институције.
Током августа инфо-центре ТОНС-а посетило је више од хиљаду туриста из 48 земаља, међу којима су најбројнији из Француске, Немачке, Италије, Шпаније, Холандије, Пољске, а међу осталима били су и туристи из Марока, Колумбије, Перуа, Јапана, Уругваја, Мексика и Кине. Све говори у прилог чињеници да је управо наш град једна од најпривлачнијих европских дестинација, ако не и светских, а број туриста, како домаћих, тако и страних, из године у годину је све већи.
– На основу евиденције наших инфо-центара, утврдили смо да госте свакако занима архитектура у граду, строги центар, Петроварадинска тврђава и слично, али кроз разговор их увек упутимо у то какве још садржаје Нови Сад има – објашњава портпаролка ТОНС-а Тихана Путин. – Препоручимо им обилазак установа културе, галерије, музеје, као и чињеницу да је у близини Фрушка гора с великим бројем својих манастира, а самим тим Сремски Карловци и винарије. Такође, препоручимо им салаше на северу Новог Сада.
Нови Сад се крајем прошле године нашао на трећем месту од десет најпожељнијих светских дестинација у оквиру кампање „Бест ин Травел“ водећег светског магазина „Lonely Планет“. И даље је, сасвим извесно, веома тражена и посећена дестинација.
– На све већи број туриста значајно утиче и чињеница да смо ове године Омладинска престоница Европе, те Европска престоница културе 2021, а ту је, наравно, и Егзит. Такође, желим да истакнем кампање ТОНС-а на друштвеним мрежама „Фејсбук“ и „Инстаграм“. Наиме, прошле године смо врло активно и прецизно почели да бирамо тржишта одакле желимо да имамо публику и туристе, те се промовишемо конкретним текстовима о специфичностима Новог Сада, местима и манифестацијама у одређено годишње доба. Током године у граду имамо око 200 манифестација. Осим тога, много пажње посвећујемо истраживањима одакле нам туристи долазе, које су то групе људи или појединци, те се показало да је међу њима велики број оних који имају разлог да се веома радо поново враћају – закључује Тихана Путин.
Дешава се да Нови Сад посете млади блогери који желе да пишу о нашем граду.
– Веома често се врате и кажу да су одушевљени те да, с обзиром на то што су чули, имају жељу да остану дуже – потврђује Тихана Путин, осврћући се и на призор у центру града, где велики број пролазника често сусреће парове Кинеза, који се, одевени у свадбено рухо, фотографишу као „управо венчани“, што увек делује изузетно симпатично. – Нови Сад је туристима генерално заиста интересантан због архитектуре, која и паровима послужи као добра „сценографија“ за фотографију. Још један разлог због којег врло често имамо прилику да у Новом Саду сретнемо управо туристе из Кине је то што су, кад је реч о Србији, ослобођени визе. За њих је карактеристично и то да се веома брзо опредељују за путовања, а Србија је сигурно међу првим дестинацијама које посећују. Осим тога, Нови Сад је близу Београда, што у односу на размере Кине, не представља никакву удаљеност.
У реализацији туристичких организација Србије и Београда, и на позив ТОНС-а, велики број новинара и тур-оператера из Азије од почетка године посетио је наш град.
– Крајем маја боравили су у Новом Саду и Београду, што им је пружало могућност поређења – навела је Тихана Путин. – Оба града су довољно различита да сваки посебно има неку атракцију коју ће они дефинитивно памтити, писати о томе, уврстити у неке своје будуће програме и туристичке понуде, што је за нас значајно јер ће и то утицати на избор потенцијалних гостију нашег града и Србије.
Б. Павковић