Дробњак: Вожња ауто-путем је најјефтинија у Србији
Директор ЈП "Путеви Србије" Зоран Дробњак очекује да ће нови ценовник аутопутева ступити на снагу у првим данима августа.
Он је гостујући на РТС-у рекао да очекује да ће влада у четвртак усвојити повећање цене путарине, што би затим, у петак, требало да буде објављено у Службеном гласнику.
„Осам дана од тог тренутка закон ступа на снагу, што је 2. или 3. август, рекао је Дробњак.
"Путеви Србије" су Министарству предложили повећање путарине од 15 одсто, али је на Влади усвојено 12. Дробњак је истакао да је поскупљење путарина предложено јер финансијски то предузеће "не стоји како треба", а потребна су средства за одржавање путева.
"Путарина код нас је најјефтинија на Балкану, и у поређењу са путаринама у Словенији, Хрватској, Мађарској, Бугарској, Румунији", рекао је Дробњак.
На констатацију да у Словенији треба да се плати 15 евра како би се целу недељу користио ауто-пут, колико кошта и пут од Београда до Ниша и назад, Дробњак одговара да је систем у Србији праведнији.
"Код њих је 15 евра и када пређете 240 километара и када пређете осам километара. За учеснике у саобраћају најкоректније је да плате онолико километара колико пређу. Нико неће да купи вињету која траје седам дана, као да нема друга посла него да се вози по ауто-путевима", рекао је Дробњак за РТС.
За оне који сваки дан возе ауто-путем, то су велики издаци. Дробњак каже да су то "пословни људи".
"Путују пословни људи, мало је оних који нису пословни људи а иду ауто-путем. Они иду ауто-путем када иду на море. Са тим повећањем то је 900 динара, што је 7,5 евра што је мала цена. Рецимо, од Загреба до наше границе је 280 километара и та цена је лети 19 евра, а код нас за 240 километара само 7,5 евра", правдао је Дробњак цену путарине.
Због радова на путевима протеклог викенда створиле су се колоне на три деонице. Дробњак је објаснио да је сезона радова од априла до новембра, али и да ће до петка бити завршени радови. Нови радови почеће после 20. августа због гужви. Било је и гужви око наплатних рампи Наис и Дољевац.
"За годину дана те рампе ће се склонити и неће бити ни рампи ни проблема. Када се крене од Београда, заустављаће се само у Прешеву и Димитровграду, где су челне рампе", закључио је Дробњак.