КОРИДОР 10 Ускоро 120км на прузи Јајинци - Мала Крсна
БЕОГРАД: Инфраструктура железнице Србије почеће данас, у железничкој станици Умчари, реконструкцију пруге Јајинци - Мала Крсна и железничке станице Мала Крсна.
Реч је о прузи на међународном железничком Коридору 10 кроз Србију. Реконструкцијом пруге брзина возова између Јајинаца и Мале Крсне биће подигнута на пројектовани ниво до 120 километара на сат, а тренутна брзина возова на већем делу пруге је око 50 километара на сат.
Радовима је предвиђена реконструкција укупно 68,8 километара колосека и електротехничких постројења, као и радови у осам станица, шест стајалишта, три тунела и на два моста, саопштило је то предузеће.
Реконструкцијом пруге обухваћена је замена шина, прагова и контактне мреже, као и уградња оптичког кабла, док је у железничкој станици Мала Крсна предвиђена и замена свих скретница на колосецима.
Поред тога, грађевински ће бити уређен и 31 путни прелаз на тој деоници, уз задржавање постојеће сигнализације, а биће уграђен и видео надзор на путним прелазима дуж ове деонице.
Укупна вредност посла је 39,2 милиона евра, а предвиђени рок за завршетак радова је 450 дана. Од тога вредност радова на прузи Јајинци - Мала Крсна износи 30,3 милиона евра, док за реконструкцију железничке инфраструктуре у станици Мала Крсна износи 8,9 милиона евра. Такође, од тог износа чак 1,7 милиона евра биће издвојено за уређење путних прелаза на прузи Јајинци - Мала Крсна.
Финансирање је обезбеђено из кредита Европске банке за обнову и развој. Радове на реконструкцији грађевинске и електротехничке инфраструктуре на овој прузи изводи конзорцијум француске компаније "Колас" и српске "Енергопројект", који су до посла дошли након спроведеног међународног тендера, у складу са правилима ЕБРД-а.
Радови ће се одвијати у условима потпуне обуставе железничког саобраћаја на прузи од Јајинаца до Мале Крсне Том пругом у протеклом периоду саобраћали су само теретни возови.
Због лошијег стања железничке инфраструктуре путнички возови већ две године на деоници Јајинци - Мала Крсна не саобраћају, већ између Београда и Велике Плане иду правцем преко Младеновца. Током извођења радова, сви путнички и теретни возови ће саобраћати пругом Београд - Младеновац - Велика Плана.
"Инфраструктура железнице Србије" је повећала носивост пруге преко Младеновца са 20 на 22,5 тона по осовини и на тај начин омогућила да се и у условима обуставе саобраћаја на деоници Јајинци - Мала Крсна, теретни железнички саобраћај на Коридору 10 у потпуности редовно одвија.
Истовремено, реконстукцијом и поседањем станичним особљем станица Ковачевац и Кусадак повећана је пропусна моћ пруге преко Младеновца.
Током извођења тих радова, несметано ће се одвијати теретни железнички саобраћај од Велике Плане преко Мале Крсне до Смедерева и Пожаревца, као и путнички железнички саобраћај између Пожаревца и Смедерева, што је предвиђено редом вожње за 2019. годину.