Зрењанин окупља комплетну ИТ сцену Србије
ЗРЕЊАНИН: Ове године, од 28. до 31. марта, у Хотелу “Војводина” у Зрењанину, биће организован седми по реду Webiz.
Од 2013. године, када је настао, па до данас, Webiz је од локалне конференције о пословној примени интернета израстао у бренд пословно - едукативних догађаја који, на четири локације у Србији, годишње окупи више од две хиљаде учесника. Теме којима се Webiz догађаји баве су информационе технологије, технолошко предузетништво, E-Commerce, дигитални маркетинг и дигитална трансформација. Овим поводом разговарали смо с директором Webiz-a Владимиром Ковачем.
Прошло је седам година од првог Webiz-a у Зрењанину. Где је седми у односу на онај први?
Искрено, немам утисак да је прошло толико година, мада се доста тога издешавало. Морам да признам, пре седам година нисам имао амбиције да цео пројекат прерасте у нешто овако велико. Желео сам да урадим нешто за Зрењанин, имао сам идеју о конференцији која би се бавила темама везаним за ИТ и иницијално је то било замишљено да буде локалног карактера, неки мој лични допринос родном граду. Гледано из неког другог, пословног угла, Webiz данас представља регионално признат и препознат бренд едукативних догађаја, са акцентом на конференцију у Зрењанину која је вероватно и највећи догађај овог типа у земљи, где се једном годишње окупља комплетна ИТ сцена Србије...
Овај догађај је, заправо, подељен на два дела - конференцију и едукацију. Коме су они намењени?
Већ након прве конференције у Зрењанину имали смо потребу да осмислимо програм који ће се посебно обраћати пословним људима који већ имају изграђене бизнисе и желе да их унапреде уз помоћ дигиталних технологија, интернета и иновативних техника и методологија. Тако је пре шест година настао Њебиз програм пословне едукације, који данас представљамо као Њебиз едукацију. Догађај у Суботици, који се одржава у хотелу “Галериа” последњих пет година, има за тему дигитални маркетинг и адвертајзинг, и то је нешто што ће остати и у будућности. Едукација у Зрењанину има за тему E-Commerce, док се трећа Webiz едукација са Златибора ове године сели у Нови Сад, где ћемо се по други пут бавити можда и најактуелнијом темом данашњице - дигиталном трансформацијом. Као што се може видети из овога што сам навео, Webiz едукације таргетирају људе из света бизниса, док Њебиз конференција остаје верна младима, студентима, и свима онима који су на почетку својих професионалних каријера.
За ових седам година у великој мери се променила и ИТ заједница у Зрењанину.
Пре седам година имали смо само YUTeam Software као вероватно прву локалну ИТ компанију, и Леви9 који је тек дошао у Зрењанин. Данас имамо ту компаније попут ВегаИТ Цоурцинг, Цонсултеер, Ланацо, као и најаве доласка неких нових ИТ компанија. Сама ИТ заједница је на једном завидно високом нивоу, јер имамо развијену WordPress заједницу са локалним тимом девелопера који раде за GoDaddy, једну од највећих светских хостинг компанија; имамо ту привилегију да је Зрењанин један од градова који имају СтартИт центар... Наравно, није то све заслуга Webiz-a, али смо током ових седам година успели да мотивишемо и покренемо довољно велики број младих у Зрењанину да се о нама прича и у Новом Саду, и у Београду...
Колико људи је укључено у реализацију једног оваквог догађаја? Колико је предавача и посетилаца до сада било?
Језгро тима чини свега шесторо људи од којих само ја на Webiz-u радим пуно радно време. Поред нас шесторо, имамо четворо спољних консултаната који нам помажу у различитим аспектима, од програмског до креативног. Наравно, оно што треба напоменути јесте да имамо заиста велики број пријатеља и партнера који свако на свој начин и у одређеном тренутку помажу и чине да цела Webiz прича расте из године у годину. Што се тиче броја посетилаца и предавача, ту сада већ причамо о великим бројевима. Наше догађаје посетило је за седам година преко 6 - 7 хиљада људи, док је број предавача око пар стотина.
Конгресна сала Хотела “Војводина” постаје мала да прими све заинтересоване. Да ли је у плану даље ширење Webiz-a и на који начин?
Последњих годину дана имамо малу иницијативу коју покушавамо да реализујемо уз пар пријатеља и организација које имају своје догађаје у Зрењанину, а тиче се обнове Културног центра. Сматрамо да Зрењанин и Зрењанинци заслужују да се овај објекат у потпуности реновира. Реновирањем овог објекта не би само Њебиз био на добитку, верујем да постоји још велики број догађаја који би добили на квалитету и значају. Ми бисмо врло радо нашу конференцију преселили у овај простор, и самим тим бисмо успели у нашем давно зацртаном циљу - да Њебиз прерасте у фестивал дигиталних технологија. Уколико би се то десило, Зрењанин би могао да привуче заиста велики број светских компанија и предавача који су познати на глобалном нивоу. Да вам буде лакше да замислите, покушајте о томе да мислите као о Егзиту за дигиталне технологије у Зрењанину. Лепо звучи, зар не?
Шта нас све очекује на седмом по реду Webiz-u у Зрењанину?
Посетиоци могу да очекују оно што је до сада било сваке године: низ квалитетних, позитивних прича које вам могу помоћи да схватите које то могућности пружа каријера у ИТ сектору. Наравно, биће све то другачије, али и боље него prеthodnih година. Ускоро ћете видети и комплетан програм, поново две сале за предавања, пет радионица, и наравно нетњоркинг за памћење! Надам се да се видимо на Webiz-u и ове године !
Жељко Балабан