Маријане Франке Грикш о путу за другачији концепт школе
Да ли постоји школа где нема насиља, у којој ђаци с радошћу стичу знање поштујући своје професоре? Делује утопијски, али није немогуће, бар према дугогодишњој и богатој пракси коју је описала у књизи „Ти си један од нас” Маријане Франке Грикш, саветница многих светских влада у области образовања и васпитања.
Поводом промоције књиге ауторка ће у Београду на Коларчевом народном универзитету 22. марта одржати предавање и радионицу о употреби методе породичних констелација (код нас поретка) у педагошком раду. Књигу је превела Ивана Марковић, потврдивши тако да има добар њух за књиге које померају границе. Иначе, Маријане Франке Грикш је током 25 година радила као наставник у школи и током своје наставничке каријере упоредо се бавила и терапеутским радом, психотерапијом и констелацијама према методи Берта Хелингера.
Мисли и учење Берта Хелингера које сам искуствено доживела на многим радионицама, имале су најтрајнији учинак на децу. Она су потпуно преобразила начин на који су видела свој дом и своју школу. С тим новим начином сагледавања света, било је лако и надахњујуће разменити и применити оно што сам научила, изјавила је Маријане Франке Грикш.
Оно што је Маријане приметила је да су применом ове методе након краћег временског периода деца с невероватним ентузијазмом почела да раде домаће задатке, доносећи нове идеје, знање и сугестије за разрешење проблема за које никад није мислила да су могући. Примена ове методе укључује зоне личног развоја детета у кући и школи, као и суштински аспект школе саме по себи: питања ефкасности учења, бављења новим подручјима знања и техникама учења које укључују машту... Није заобиђено ни суочавање с агресивношћу у школи...
Ово је посебна књига. Садржи обиље искустава и блиска је свакодневном животу. Пуна је примера који су импресивни и уливају нам наду. Терају нас да се и сами опробамо. Истовремено је јасан и практичан водич за родитеље и наставнике, рекао је Берт Хелингер, утемељитељ методе породичног поретка, за књигу „Ти си један од нас” ауторке Маријане Франке Грикш када је издата у Немачкој.
Коришћењем метода породичног распореда деца су била у стању да физички осете везу с породицом из које потичу и била су у положају да с љубављу доживе свој однос с мајком, оцем, браћом, сестрама и пријатељима. Научила су добру страну лоших ствари и видела да су њихови родитељи људска бића. Деца су успела да науче све те ствари без икаквих уџбеника или тестова. Системски рад у школи може да отвори пут за потпуно нови концепт школе у којем је она саставни део стварног живота и у којем искуство служи као основа за учење, открила је Маријане Франке Грикш.
Марина Јабланов Стојановић