Фејсбук пооштрава прописе о политичким рекламама у ЕУ
БРИСЕЛ: Компанија "Фејсбук" саопштила је данас да пооштрава прописе о политичким рекламама у Европској унији уочи избора за Европски парламент, заказаних за мај, у најновијем покушају да се избори са дезинформисањем и повећа транспарентност на својим платформама.
Почев од краја марта, купцима политичких реклама мораће да буде потврђен идентитет пре него што објаве рекламе на тој популарној друштвеној мрежи, наводи се у саопштењу, преноси АП.
Прописи су слични онима које је ова компанија успоставила прошле године у САД, Британији и Бразилу, напомиње америчка агенција.
Према новом систему, политичке рекламе ЕУ на Фејсбуку носиће ознаку "плаћено", а када се на такву рекламу кликне, корисник ће ући у датотеку која се може претраживати и где ће моћи да сазнају колико је новца на рекламу потрошено, колико пута је она виђена, као и информације о годинама, полу и локацији људи који су рекламу гледали.
Ник Клег, који је у компанији "Фејсбук" задужен за глобалну политику и комуникације, рекао је данас у Бриселу да ће те алатке обухватити не само изборне рекламе, већ и рекламе које не подржавају изричито неког кандидата или политичку партију, али су фокусиране на високо политизоване теме као што је имиграција.
"Фејсбук" ће покренути исти систем за политичке рекламе и уочи предстојећих избора у Индији, Украјини и Израелу, а у јуну планира да је прошири на глобалном нивоу.
Уз то, у циљу већег надзора, ова компанија разматра и могућност успостављања независне комисије која би се бавила жалбама везаним за одлуке о садржини на Фејсбуку.
Стотине милиона људи у 27 држава чланица ЕУ гласаће у мају за 705 посланика Европског парламента.
"Фејсбук" и друге интернетске компаније нашле су се на удару критика да нису довољно учиниле како би спречиле злоупотребу својих платформи од стране група које покушавају да утичу на исход избора.