Вредност бренда Србија порасла 17 одсто на 40 млрд долара
ЛОНДОН: Вредност бренда Србија процењена је на 40 милијарди долара, што је пораст од 17 одсто у односу на прошлогодишњих 34 милијарде долара, према најновијем извештају "Државе као брендови за 2018." који објављује глобална консултантска компанија "Бренд фајненс" (Бранд Финанце).
Србија се тако попела за једно место у односу на 2017. годину заузевши 80. позицију на новој ранг листи међу 100 држава света које су вредноване као брендови.Истовремено, рејтинг бренда Србије задржан је на оцени "А", наводи се у извештају "Бренд фајненса" достављеном Танјугу.
Према подацима из извештаја, међу 100 највреднијих брендова држава у свету 14 је из Централне и Источне Европе, а по вредности бренда из тог региона предњачи Пољска, будући да је забележила скок вредности бренда за 14 одсто на 654 милијарде долара.Од земаља са простора бивше Југославије на ранг листи се поред Србије налазе још само Словенија и Хрватска.
Словенија се задржала на 62. месту, на ком је била и прошле године, мада је забележила раст вредности бренда од 29 одсто на 82 милијарде долара, дој је Хрватска на 77. позицији са вредношћу бренда од 42 милијарде долара.
У извештају се наводи да девет земаља из региона "и даље чека у реду" да се избори за улазак на глобалну ранг листу, а међу њима су, поред других, и Црна Гора, Босна и Херцеговина, Македонија, Албанија, Белорусија, Грузија, Молдавија..."Прича о региону је очигледно прича о расту", изјавио је Конрад Јагоџински из "Бренд фајненса", додајући да земље Централне и Источне Европе настављају да привлаче инвестиције и туристе са остатка Старог континента и из других делова света.
Сједињене Америчке Државе су и даље најскупљи бренд међу земљама света, далеко испред осталих, будући да је вредност бренда УСА процењена на 25.899 милијарди долара.
На другом месту је Кина са вредношћу бренда од 12.779 милијарди долара, а на трећем Немачка са 5.147 милијарди долара.