Највреднију локомотиву Железничког музеја исекли у старо гвожђе
БЕОГРАД: Најстарија локомотива из колекције Железничког музеја, направљена 1864. године, исечена је и у деловима однета 31. августа из Депоа музеја, који је део Ложионице београдске Железничке станице, у близини Београдског сајма, а директор музеја Ненад Војчић каже да су били немоћни да то спрече.
Екипа Танјуга је Војчића затекла видно узмиреног, на месту где се налазила локомотива, која је до пре неколико дана била један од навреднијих железничких експоната у овом делу Европе.
"Добио сам позив 31. августа увече од човека, који је тог тренутка посматрао екипу од 16 људи, који су бренерима секли локомотиву, која је припадала серији сличних железничких машина, које су се користиле у изградњи Суецког канала. Она је била старија, него што је железница у Србији", казао је Војчић.
Он наглашава да је локомотива од 1952. године у Депоу музеја, где је на крају и исечена.
"Овај простор овде, зграда, је под заштитом Републичког завода за заштиту споменика. За сигурност артефаката који су се овде налазили био је одговоран Музеј железнице. Овај објекат није рушен, јер је Завод предвидео његову реконструкцију у оквиру пројекта ''Београд на води''", казао је Војчић.
Према његовим речима, обезбеђење објекта је постојало до пре месец дана, а онда више нико није водио рачуна о вредним експонатима.
"Две године ми ратујемо са насилницима који су желели да исеку наше локомотиве. Овде су на шинама исечене две локомотиве наочиглед целог града и на крају су затрпане у земљу. Сада су нам уништили нешто што свет нема", каже Војчић.
Директор Музеја не спори своју одговорност, али суодговорнима сматра и полицију и, посебно, предузеће Београд на води, које, каже, управљава тим простором.
Он тврди да је управо то предузеће уклонило људе из обезбеђења Депоа у процесу системског уклањања београдске "Железничке станице".
Сви су, тврди, знали шта се налази у Депоу Музеја, али нису ништа предузели да се локомотиве заштите.
"Немам ја пиштољ да браним локомотиву овде", казао је Војчић и додао да је, поред локомотиве, уништено и седам стругова, две вертикалне бушилице и ручно кован вагон.