Први воз на новом Жежељевом мосту (ФОТО)
Радови на новом друмско-железничком мосту у Новом Саду су дефинитивно при крају и 20. марта се на њему појавио и први воз за потребе тестирања шина.
Грађевински портал НСбуилд је објавио и фотографије овог историјског тренутка на новом Жежељевом мосту, уз наводе одговорног пројектанта Александра Бојовића да је у питању воз са редовне линије Нови Сад - Сомбор, који је на сат-два позајмљен како би се истестирале шине на мосту. И, како ствари стоје, проба је прошла без грешке...
„Локални воз са линије Нови Сад-Сомбор ’скокнуо’ је на један сат из станице Нови Сад на мост. Путници су били десетак инжењера Железница Србије, специјалисти за разне техничке дисциплине железнице. Они ће бити и део комисије која ће прегледати и примити железничку опрему пре пре пуштања моста у саобраћај, ускоро! Дивно је заиста видети овај црвени воз на белом мосту! Сам боравак овог воза од двоја кола, укупне масе од 90 тона (празан), забележили су и многобројни уређаји на мосту, спремни за пробно оптерећење. Сензори каблова су регистровали једва приметан скок силе. Ових 90 тона је комарац према хиљадама тона које ће се наћи на тесту пробног оптерећења. Ипак, и поред тога што је РЖД-ова опрема за уградњу туцаничког застора много тежа, један вагон са туцаником је 70 тона, ипак је ово прави воз, па се другачије доживљава. Иначе, остало је још за наношење око 15 центиметара дебљине туцаничког застора. Тај посао би требао да се заврши у петак. Репер за процену дебљине туцаника је ниво горње ивице шине који би морао да буде приближно једнак горњој ивици затеге“, навео је Бојовић уз фотографије воза на мосту.
Како је у уторак изјавила министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић, нови Жежељев мост у Новом Саду ће за железнички саобраћај бити отворен почетком априла. Недуго затим, чим буду заврђени прилазни путеви, мост ће бити проходан и за друмски саобраћај.
А. Г.