После две деценије чекања: Обнова аутопута на уласку у Србију
БАТРОВЦИ: Прво с чим се суоче сви они који у Србију улазе Коридором 10, из Хрватске, односно земаља ЕУ, већ годинама су рупе, колотрази и испуцали асфалт, али је, изгледа, томе дошао крај.
Обнова деонице Батровци - Кузмин од 21,6 километара, требало би, после више од 20 година, да почне крајем јуна или почетком јула, а до краја 2019. да буде коначно и завршена, најављују из Путева Србије.
За поправку тог дела аутопута, наиме, у прехтодном периоду није било финансијских средстава, а када се коначно ушло у тај посао, пројекат рехабилитације је каснио скоро две године, због проблема са пројектантом, конзорцијумом “Спеа Енгинееринг С.п.А & Цафеге“, с којим је зато и раскинут уговор.
Иначе, гранични прелаз Батровци је најпрометнији у Србији и прошле године је кроз наплатну станицу Шид у правцу Кузмина прошло 1.295.979 возила, а у правцу Батроваца 1.349.839 возила.
Возачи на Батровцима који често користе ту деоницу аутопута кажу да је аутопут у заиста лошем стању и да је крајње време да се нешто предузме.
Не може бити горе, каже возач камиона из Шапца, Веселин Панић и додаје:
Ово је страшно, улазиш у државу и да не идеш даље, одмах да се вратиш. Повремено га крпе, али требало би да се скроз пресвуче, рекао је.
Возач из Хрватске додаје – “има, има доста рупа, лош је аутопут тотално. Више од 70 км на сат не идем”.
Камионџија из Бугарске Георги Табов каже добацује да “треба да се поправи, да буде пораван, да може да се вози спокојно...”.
Вд директора Путева Србије Зоран Дробњак истиче да ће врло брзо бити спроведена јавна набавка за избор извођача радова и да би обнова аутопута тебало да буде готова до новембра 2019. или до краја те године.
Каже да је пројектант предлагао да се скине цела коловозна конструкција на том делу аутопута и да се стави нова.
Ми смо као инвеститори хтели да уштедимо финансијска средства из кредита ЕБРД и тај пројекат је требало да кошта 25 милиона евра, како су рекли пројектанти, а ми смо то свели на око 17 милиона евра или 2,07 милијарди динара, навео је.
Према његовим речима, у марту иде јавна набавка, а радови се очекују крајем јуна или почетком јула.
Дробњак каже да је тај аутопут рађен још 1997. године и да због недостатка новца још није “рехабилитован”.
Ту је било само одржавање, како би саобраћај могао да функционише.
ЕБРД је пре скоро две године одобрила новац за обнову аутопута, али пројектант није завршио поверени посао за предвиђених девет месеци, иако је уговор са њим потписан још у априлу 2016. године, у вредности од 191.000 евра.
На питање ко је одговоран за толико кашњење, Дробњак каже:
Пројектант је инострана фирма, а банке им то толеришу. Они немају ни гаранцију за добро извршење посла, а по уговору не могу ни да им се наплате пенали.
Путеви Србије ће, наводи, инсистирати код европских банака да пројектант са којим је раскинут уговор више не може да учествује на тендерима у нашој земљи.
Такође, каже да је надзорни орган одговоран тек када почну радови, али да је у овом случају “запело” већ код пројектовања.
Стање на том делу аутопута је много лоше и зато ћемо да га поправимо, да буде као у Европи, закључио је Дробњак.
Главни пројекат је у фази ревизије безбедности саобраћаја од стране независног консултанта, а паралелно се ради припрема конкурсне документације за набавку радова.