ЦНН: Македонски невероватни бизнис лажних вести
ЊУЈОРК: Велес у Македонији некада је био Титов Велес и био је познат као место у којем се производио порцулан за целу Југославију.
У овом градићу данас је смештено неколико оператера који производе лажне вести осмишљене тако да привуку пажњу Американаца. Сваки клик додаје новац на њихов рачун, пише CNN.
Баш из тог града током последњих неколико недеља председницке кампање у САД лоцирано је више од 100 интернет странца које су производиле лажне вести у којима се најцешце фаворизирало име Доналда Трампа.
Један од пионира у тој "индустрији" је Михаил (24), како га потписује CNN, иако му то није право име, преноси сајт Б 92.
На интернету се представља као "Јесица" и под тим именом води неколико страница на Фејсбуку и неколико интернет страница којима се обраца углавном конзервативним цитатаоцима у САД.
Приче су му углавном политицке и цесто лажне. То га, медутим, не брине.
"Не занима ме шта људи читају. Ја сам са своје 22 године зарадивао више него што неко у Македонији заради за цео живот", рекао је.
Према његовим рецима, од оглашавања је зарадивао 2.500 долара дневно у земљи у којој је просецна плата 426 долара. Профит примарно долази од сервиса као што су Гооглеов АдСенсе који рекламе поставља на интернету. Сваким новим кликом зарађивао је све више.
Новац који је зарадио потрошио је на куповину куће и школовање младе сестре. Овај бивши студент права каже да је у једном тренутку имао 15 радника, укљуцујуци и двоје из САД.
Његова последња страница имала је 1,5 милиона пратилаца на Фејсу, да би је блокирали пре неколико месеци након што су Гугл и Фејсбук поцели да прате лажне вести.
Михаил се сада спрема да поново покрене бизнис.
Мирко Цеселкоси учи Македонце, укључујући и младе из Велеса, о основама индустрије лажних вести. Цеселкоси тврди да његови студенти зарађју најмање 1.000 евра дневно.
Према његовој процени, око 100 његових студената тренутно води политичке портале у САД. Он им помаже да направе портале који изгледају професионално, имитирајући оне легитимне које имају чак и "бреакинг news" ознаке.
Трик је, каже Цеселкоски, у томе да се нађе читљива прича која је у САД већ у тренду, а затим се "направи да буде још сензационалнија".
Цеселкоски се похвалио да најмање четворо његових ученика већ има милионе, да возе скупе немачке аутомобиле, док су други купили некретнине, наводи CNN, а преноси сајт Б 92.