У петак на Инфанту: „Линија звана самоћа” и „Правила игре”
Представа “Линија звана самоћа”, београдске Установе културе „Вук Стефановић Караџић”, у петак ће на 44. Интернационалном фестивалу алтернативног и новог театра Инфант бити играна у аутобусу, који ће у 19 часова бити постављен на окретници преко пута Српског народног позоришта.
Аутори ове представе су Мина Ћирић, Маша Радић, Неда Гојковић и Галина Максимовић, а редитељ је Стеван Бодрожа. Овај омнибус пројекат настао је у сарадњи са професором Бошком Милином са Катедре за драматургију Факултета драмских уметности у Београду. Четири младе драматуршкиње стварале су своје комаде заједно са редитељем, с идејом да се ова представа изводи у трамвају, будући да је инспирисана познатим комадом “Трамвај звани жеља”. У Београду се у овом јавном превозу и игра, под називом “Трамвај звани самоћа”. Нови Сад нема трамваје, те се зато представа игра у аутобусу, и промењеног је наслова.
“Желео сам да текстови обрађују пар потпуно могућих, реалистичних сусрета у трамвају, али и да ти сусрети буду више од пуких цртица из свакодневице, да сваки од њих ипак показује дубље проблеме са којима се људи суочавају, патње које проживљавају, наде које гаје. Понекад су у тим свакодневним, успутним ситуацијама људи много искренији, не носе маске и јасније се види ко су они заправо, у својој суштини“, објашњава редитељ Стеван Бодрожа.
Назив представе „Трамвај звани самоћа“ указује на то да смо, по речима редитеља, “у јавним превозима увек на неки чудан начин сами, уроњени у сопствене мисли што отвара простор за самопреиспитивање. А када до такве врсте преиспитивања дође, увек нам постане јасно и колико су нам други потребни и колико је та самоћа из назива ове представе тешко, тешко бреме.”
Друга представа у програму Инфанта, “Правила игре” биће изведена у 21 час на сцени „Пера Добриновић“ Српског народног позоришта. Кореограф је Џона Бокаер из САД - а, који је и један од девет играча у овој представи.„Правила игре“ је Џона Бокаер стварао са визуелним уметником Данијелом Аршамом, на оригиналну музику Фарела Вилијамса. Ова мултидисциплинарна сарадња са осам плесача је први заједнички пројекат Аршама, Бокаера и Вилијамса. Представа је премијерно изведена пре годину дана у Даласу.
Бокаер и Аршам су развили кореографски језик који повезује плес, покрет и сценографију. Вилијамс је написао ауторску музику коју је ексклузивно снимио Симфонијски оркестар Даласа.
Џона Бокаер је активан као кореограф и аутор изложби од 2002. Његово стваралаштво обухвата 55 радова, у широком дијапазону коришћених медија (плесови, видео продукције, цртежи, радови са снимљеним покретом, интерактивне инсталације, мобилне апликације и филм). Као кореограф је сарађивао са Робертом Вилсоном у раду на шест опера, међу којима су “Фауст” (Национална опера Пољске), “Аида” (Римска опера) и “На плажи” (Уметнички центар Баришњиков).
Н. Пејчић