Допринос француских произвођача луксузне робе запошљавању
ПАРИЗ: Француске луксузне модне куће, попут Хермеса и Шанела, почеле су да ангажују на стотине чак и хиљаде квалификованих радника, углавном у Француској, што је од изузетног значаја за смањење броја од 3,5 милиона незапослених у земљи.
Компанија Хермес је последња у низу француска модна кућа која је најавила отварање нових радних места, односно отварање две нове радионице за израду кожне галантерије и ангажовање 220 радника како би задовољила растућу тражњу у иностранству, нарочито у Азији, преноси агенција Франс прес.
Друге француске робне марке, попут Луја Витона и Ив Сен Лорана, такође су постале водећи глобални брендови на тржишту високе моде, аксесоара и парфема, а будући да продаја расте, нарочито међу кинеским потрошачима, произвођачи су почели да отварају све више радних места.
У области Сен-Жинијен, у средишњем делу Француске, где је Хермес отворио једну од нових радионица, на десетине ћурчија сече и шије кожен рукавице, новчанике и друге мале артикле.
У том погону нема машинске производње, а читав посао се обавља искључиво рукама.
Компанија Керинг, са седиштем у Паризу и други највећи произвођач луксузне робе у свету, повећала је број запослених у протекле три године за 13 одсто.
Компанија ЛВМХ, са 70 брендова, међу којима су модне куће "Кристијан Диор", "Луј Витон", "Живанши", додала је 1.000 нових позиција прошле године како би задовољила растућу продају, која је ове године достигла цифру од 40 милијарди евра.
То је, пак, у супротности са стањем које влада у производном сектору Француске, чији је удео у бруто домаћем производу преполовљен у протеклих пола века на око 11 одсто, према подацима Светске банке, наводи француска агенција.