Кемал Гекић: 50 милиона људи свира клавир у Кини
БЕОГРАД: Пијаниста светског гласа Кемал Гекић каже у изјави за Танјуг да ће на сутрашњем концерту београдску публику очарати Баховом "Петогласном троструком фугом у цис молу", јер је то за њега једна од најзначајнијих композиција класичне музике икад написана.
Гекићево трогодишње одсуство са београдских концертних подијума појачало је велико нестрпљење публике да уживо види и чује једног од најбољих пијаниста данашњице.Он ће свирати сутра увече у Коларцу дела Баха и Листа.Гекић каже да нема сумње да је технолошка револуција учинила класичну музику доступнијом већем бројем људи.
"Технологија и интернет су приближили уметничку музику људима јер сада неко из доколице може да на налети на врхунско извођење неког Шопеновог дела и да му то промени живот заувек. Проблем је што су култура из које је дошла класична музика и ова култура коју данас живимо потпуно два различита друштвена оквира. Све већа демократизација друштва у смислу легитимности начина забаве и продуцирања различитих облика забаве умањују значај уметничке музике", казао је Гекић.
Извођењима широм света из свог огромног репертоара, у салама као што су Метрополитен Арт SpacеTokyo, Национална филхармонија Варшаве, соло и са оркестрима као што су Лондонска краљевска филхармонија и Gеwandhaus оркестар, Кемал Гекић представља фасцинантна, бескомпромисна и увек нова тумачења дела, изазивајући жесток ентузијазам публике.
Он напомиње да у свету постоји осам до 10 процената људи који се на неки начин интересују за уметничку музику. "Постоје искораци у неким временским оквирима, па тако данас у Кини 50 милиона људи свира клавир, али то је само моментална ситуација. Да ли ће бити тако у наредних 50 година то је веома дискутабилно", казао је Гекић.
Као предавач на неколико различитих Музичких академија на свету Гекић истиче да млади музичари имају велике могућности за учење.
"Они могу да пласирају своје идеје и музички дар преко напредне технологије на милион различитих начина што рецимо моја генерација није имала прилике да чини. Преко интернета могу да уче и да комуницирају", навео је.
Својим снимљеним делима, Гекић осваја признања у Европи, Америци и Јапану за проницљиве и оригиналне погледе на музику.Његов снимак Листових Трансценденталних етида (ЈВЦ) и данас се сматра једним од најбољих снимака тог дела у историји. Снимак концерта Герника, америчког композитора Ф. Кауфмана, специјално написана за Кемала Гекића, освојила је Греми номинацију за 2015. годину.
Већ неко време уназад Гекић изводи дела живих музичара. "Фред Кауфман је написао концерт за мене који сам извео први пут у Прагу. Намера ми је да својим извођењем подржим нове тенденције композитора клашичне музике и због тога свирам модерна дела. Не либим се да истражујем непознато" казао је Гекић.