Рок за предају извештаја о трошковима кампање 22. мај
БЕОГРАД: Политичке странке, групе грађане и коалиције које су предложиле кандидате за председника Србије на недавно одржаним изборима имају рок до 22. маја да Агенцији за борбу против корупције доставе извештај о трошковима изборне кампање.
''Svi учесници изборне кампање имају обавезу да Агенцији за борбу против корупције доставе извештај о трошковима изборне кампање најкасније 30 дана од дана објављивања коначних резултата“, рекла је Танјугу помоћница директора Агенције Катарина Дакић.
Према њеним речима, како рок „пада“ у суботу, 20. маја, он се помера на 22. мај, односно до првог радног дана.
„Сви политички субјекти који су учествовали у изборној трци ове године најкасније до 22. маја морају да доставе Агенцији извештај о трошковима изборне кампање и у том извештају наведу податке о свим прикупљеним и утрошеним средствима током кампање“, рекла је Дакић.
Захтев за покретање прекршајног поступка Агенција подноси и ако извештај није поднет на начин како је предвиђено законом, односно, ако не приказује све податке које би требало, ако политички субјект није отворио посебан рачун преко кога иде сав промет у изборној кампањи...
„Све су то повреде закона због којих Агенција, ако их утврди, подноси захтев за покретање прекршајног поступка“, рекла је Дакић.
Она је истакла да ће Агенција, након провере ко је све доставио извештај, контролисати тачност и истинитост наведених података и то на основу прикупљених података из мониторинга изборне кампање.
Како је навела, Агенција је и ове године организовала мониторинг - мрежу посматрача који су прикупљали податке на терену и на прописаним обрасцима достављали их Агенцији.
„Такође, ми прикупљамо податке и од пружалаца услуга, медијских кућа... и те податке објављујемо у нашим извештајима“, рекла је Дакић.
Иначе, Агенција је ове године организовала мрежу од 49 посматрача који су након избора за председника наставили да прате локалне изборе на пет места.
„Ускоро ћемо имати извештај са подацима из мониторинга. Наравно то је само део онога што Агенција ради“, рекла је Дакић додајући да се подаци из мониторинга касније користе у контроли извештаја о трошковима изборних кампања.
Она је истакла и да је уочено да су се током кампање политички субјекти највише за оглашавање користили билборде, разне брошуре, књиге...
Када је реч о здравственим услугама, Дакић каже да су посматрачи и то уочили током кампање.
„Током целе изборне кампање пратили смо дешавања путем средстава јавних информисања, друштвених мрежа и открили смо неке активности политичких субјекат које се не могу окарактерисати као политичке активности“, рекла је Дакић.
Она је навела да је Агенција и ове године апеловала на политичје субјекте да се уздрже од таквих активности - добровољног давања криви, бесплатних прегледа, бесплатних часове за матуранте...
„У тим ситуацијама Агенција може да реагује само у случају да су потрошена одређена страначка средста. Ми проверамо да ли је дошло до тога и ако није Агенција није надлежна“, закључила је Дакић.
Републичка изборна комисија је у четвртак прогласила коначне резултате председничких избора, према којима је у првом кругу победио Александар Вучић са 55,08 одсто добијених гласова.