Намештања тендера за шинска возила?
Јавно предузеће “ Електропривреда Србије” – огранак ТЕНТ Обреновац поднело је 13.марта ове године Комисији за заштиту конкуренције обавештење да постоји могућност
повреде конкуренције у поступку јавне набавке Предузећа за ремонт шинских возила “ МИП-РШВ “из Ћуприје, Предузећа за производњу, трговину и услуге “ Интермеханика” Смедерево, Друштва “ Татравагонка братство” из Суботице и Друштва с ограниченом одговорношћу за ремонт и производњу шинских возила “ Шинвоз” из Зрењанина и покренула посутпак против њих по службеној дужности.
У образложењу закључка о покретању поступка по службеној дужности против ових предузећа, Комисија за заштиту конкуренције наводи да је утврдила да ТЕНТ спроводи поступак јавне набавке услуге ремонта за око 100 вагона за превоз угља марке “арбел” најмање једном годишње. Од 2014. године до јануара ове године на спроведене поступка јавне набавке јављале су се ове четири фирме. Провером документације, Комисија је утврдила да ни један од ремонтера са листе квалификованих понуђача није по капацитетима у могућности да поправи све вагона од 15. априла до 30.јуна ове године.
Након детаљне анализе прикупљене документације, Комисија је основано претпоставила да су друштва МИП-РШВ , “Интер-механика”, “Татравагонка” и “Шинвоз” извршила повреду конкуренције намештањем понуда у поступку јавних набавки услуге ремонта вагона за превоз угља марке “арбел”. Оваква врста понашања учесника у јавним набавкама, наводи се у саопштењу Комисије, представља посебан облик рестриктивног споразума, односно представља забрањен договор између учесника на тржишту – конкурента о условима учешћа у поступцима јавних набавки.
Комисија је утврдила и да је критеријум за доделу уговора у поступцима јавне набавке био најнижа понуђена цена по партијама, а да су уговори додељивани и понуђачима који нису понудили најнижу цену. Такође, наводи се у саопштењу, на тендере су се јављала и сва четири понуђача са готово идентичним ценама, а забележено је и да су понуђене цене вишеструко смањиване код свих понуђача у односу на процењену вредност набавки, при чему су истовремено те разлике сведене на минимална одступања између понуђача.
Против овог закључка Комисије није дозвољена жалба, али се он може оспорити тужбом против коначног решења.
Љ. Малешевић