Сачуване вести Претрага Navigacija
Подешавања сајта
Одабери писмо
Одабери град
  • Нови Сад
  • Бачка Паланка
  • Бачка Топола
  • Бечеј
  • Београд
  • Инђија
  • Крагујевац
  • Лесковац
  • Ниш
  • Панчево
  • Рума
  • Сомбор
  • Стара Пазова
  • Суботица
  • Вршац
  • Зрењанин

Фирму није лако отворити, а ни затворити

28.01.2016. 19:41 13:33
Пише:

Да је у Србији тешко започети бизнис и да је за то потребна тона разних потврда и папира добро је познато. Предузетници су често принуђени на то да иду од шалтера до шалтера

да би их све скупили. Али, ако бизнису не иде, и затварање је готово исто тако мукотрпан посао. Од ове године почела је примена нових прописа да би се предузетницима онемогућило да затворе радњу и држави оставе дугове. Предузетници сада могу престати да раде само ако код ођаве посла приложе потврду да су сва доспела пореска дуговања измирили. Надлежни нису узалуд донели такав пропис јер неизмирене обавезе предузетника износе 88,8 милијарди динара. Од те суме око 55 милијарди се тешко може наплатити јер су они затворили радње.

Међутим, испоставило се да је скупљање потврда које треба презентовати у року од пет дана прекомпликован посао за нашу администрацију и да је то тешко уштимати с ритмом рада домаћих административаца.

– Предузетници као доказ о томе да су измирили пореске обавезе треба да поднесу две потврде – каже председник Удружења рачуноводствених агенција Војводине УВРА Јован Беара. – Једна се односни на обавезе које су имали према пореској администрацији, а друга се добија од локалне пореске администрације. Обе треба да издају потврду да дуга нема. Размак између издавања двеју потврда не сме бити већи од пет дана. Е, ту настаје проблем јер на локалу и у републици никако да се уштимају. Тако да су предузетници принуђени на то да и по неколико пута ваде уверења да би се уклопили у рок. Не треба заборавити да се за добијање сваког уверење плаћа такса од неколико стотина динара па када то мора да се уради по неколико пута, трошкови се беспотребно гомилају. Проблема имају у свим општинама. Једино решње је да се републичка пореска администрација, односно њене јединице, договоре с колегама из општина и градова те да потврде издају у року који је закон предвидео да би све прошло уз две потврде.

Беара подсећа на то да је готово идентичан пропис код нас био донет 2013. године, али се баш због проблема у примени од тога одустало.

– Сасвим је извесно да су надлежни тај проблем с провером плаћених  пореза могли решити и на други начин – каже наш саговорник. – Предузетник за дуговања одговара и личном имовином, као и оном коју поседују чланови истог домаћинства. Зато се цео поступак уз помоћ извршитеља може урадити далеко лакше него овај с две потврде.

Подаци говоре да су привредници лане на разне потврде и таксе дали чак 135 милијарди динара. Већ на почетку године створене су шансе да се та бројка повећа када се буду сабирали подаци за 2016.

Д. Вујошевић      

 

Брисање из регистра

Посебан проблем код брисања из регистра имају предузетници који су били у систему пореза на додату вредност. Они 15 дана пре ођаве радње морају да се бришу из регистра. Уколико то не ураде, чине прекршај па могу бити прекршајно кажњени. Њима ти рокови због уклапања стварају и додатни проблем.

Пише:
Пошаљите коментар