Евроазијска унија данас о увозу "фијата" из Србије
На данашњој седници Савета Евроазијске економске комисије, одлучиваће се о бесцаринском увозу крагујевачког "фијата 500Л" у Русију, односно земље чланице Евроазијске уније.
Како је за РТС истакао в. д. председника Удружења увозника аутомобила Милан Вуксановић, то је добра прилика за "Фијат", а реч је о великом броју аутомобила за наше прилике. Још се не зна колики ће бити контингент возила из Србије на бесцаринском режиму.
Вуксановић, иначе специјалиста баш за увоз руских возила, сматра да је то добра прилика за "Фијат" и да је реч о великом броју аутомобила за наше прилике, без обзира на то да ли ће бити 5.000 или 10.000 возила.Према његовим речима, руско тржиште је огромно и оно је сада, тренутно, у паду због односа између рубље и осталих валута и због санкција европске заједнице.
Вуксановић је додао да је, с једне стране, то добра прилика да се направи велики извоз, а с друге стране, то обавезује 'Фијат' да своју мрежу у вези са одржавањем успостави у Русији. "'Фијат' је добродошао на руско тржиште, а друга је ствар што је тамо јака конкуренција и што ће имати задатак да се докаже", каже Вуксановић.
Очекује се да одлука о бесцаринском режиму за "Фијат" буде условљена контрамером, да се возила из Евроазијске уније, а пре свега Русије, такође без царине увозе у Србију.Вуксановић наводи да има неколико руских брендова који функционишу на тржишту Србије.Он је додао да се пре свега ради о доставном програму, односно о комерцијалним возилима, а што се тиче путничких возила – у питању је веома мали број, с бзиром на то да бренд 'Уаз' има веома ограничен број возила на српском тржишту.
Вуксановић је навео да је пре свега реч о доставним возилима – концерну "Газ аутомобили", који је већ затражио од Владе Републике Србије да му се дозволи бесцарински увоз.Што се тиче лиценцираних аутомобила који се склапају на неки начин у Русији, Вуксановић каже да та возила немају статус возила која улазе у овај билатерални уговор и додаје да када се прича о бесцаринском режиму, причамо искључиво о руским возилима.
На констатацију да људи у Србији углавном не везују руска возила за квалитет, Вуксановић је рекао да та тврдња не стоји и додао је да је у питању нека врста заблуде.Он је додао да су руска возила која су се некада возила на нашим друмовима сада потпуно промењена и да су веома савремена и софистицирана.
Светски брендови који производе моторе у сарадњи са руским инжењерима праве сада аутомобиле који се нимало не разликују од најсавременијих европских аутомобила, истиче Вуксановић.Он је додао да је највећа конкурентска предност софистицирана технологија с једне стране, и цена која је конкурентна на тржишту."Уколико дође до ослобођења од царине, која је сада око 15 одсто, тиме ћемо постићи праву конкурентност руских возила", каже Вуксановић.
(Танјуг)