Завршена деоница од Уба до Лајковца
Потпредседница Владе Србије и министар грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић обишла је данас завршену деоницу Коридора 11 од Уба до Лајковца, дужине
12,5 километара, на којој су биле ангажоване домаће фирме - "Планум" и "Путеви Ужице".
Завршетак деонице за свега три месеца резултат је појачане контроле и јасног плана за окончање тог посла, рекла је Михајловић новинарима и истакла да ће убудуће сви извођачи радова имати подршку државе уз јасна правила.
Коментаришући завршетак деонице на који се годинама чекало, Михајловић је рекла да пре три месеца није изгледало да ће радови бити окончани, да је било озбиљних проблема, а основни се односио на то што није било јасних правила и критеријума државе као извођача и самим тим су, како је оценила, многе ствари биле дозвољене.
Михајловић је подсетила да је у јуну потписан 11. анекс и да је рок за завршетак деонице био 27. новембар.
"Ја сам рекла то је последњи анекс који ћемо потписивати", нагласила је министар и поручила извођачима да може да се деси потписивање једног до два анекса и да је то нормално, али не и више.
Како је напоменула, на одређеним пројектима постоји и до 15 анекса.
Она је поновила да ће убудуће планови морати да буду јасни и да се поштују из дана у дан, као и да ће тимови ресорног министарства обилазити градилишта и разговарати са извођачима како би решили евентуалне проблеме.
Говорећи о уложеним средствима, Михајловић је навела да је вредност додатних радова била милијарду динара, без обзира на уштеде од 350 милиона динара.
Она је напоменула да је у просеку изгадња једног километра аутопута на овој деоници коштала шест милиона евра.
Михајловић је рекла да сада предстоји улагање у одржавање те деонице док тај пут не постане потпуно оперативан, након завршетка деоница на којој су ангажоване кинеске компаније.
Реч је о деоницама Обреновац-Уб и Лајковац-Љиг, а Михајловић је рекла да се нада да ће радови бити завршени крајем следеће године.
Директор "Путева Србије" Зоран Дробњак рекао је да су радови могли да буду много брже завршени и сложио се са министарком да мора бити појачана контрола извођача како би се дневно испуњавао предвиђени план.
Душан Ђоковић, директор пројекта Аутопута Е763 нагласио је да су Коридори Србије такође имали значајну улогу у овом послу, додајући да су они вршили улогу надзорног органа на том пројекту.
Како је додао, успешно су завршили посао са малим бројем инжењера.
Директор "Планума" Ратомир Тодоровић рекао је да је било проблема око експропријације и надзора и да су то били разлози за кашњење, али да је свакако посао могао да буде окончан много раније.
Директор "Путева Ужице" Сабахудин Козица рекао је да су радови завршени захваљујући томе што су се најизад усагласили инвеститори, извођачи и надзорни орган, као и да су два домаћа извођача показала да могу успешно да реализују овакве пројекте.
(Танјуг)