Sačuvane vesti Pretraga Navigacija
Podešavanja sajta
Odaberi pismo
Odaberi grad
  • Novi Sad
  • Bačka Palanka
  • Bačka Topola
  • Bečej
  • Beograd
  • Inđija
  • Kragujevac
  • Leskovac
  • Niš
  • Pančevo
  • Ruma
  • Sombor
  • Stara Pazova
  • Subotica
  • Vršac
  • Zrenjanin

V. D. DIREKTOR JGSP „NOVI SAD” MILAN BALAĆ ZA „DNEVNIK” O OBNAVLJANJU VOZNOG PARKA Kvalitetni „Solarisi” za udoban i bezbedan prevoz Novosađana

19.04.2025. 13:36 13:51
Izvor:
Dnevnik
гсп
Foto: JGSP "Novi Sad"

Vozni park JGSP „Novi Sad”, pored postojećih 265 autobusa, biće bogatiji za još 25 vozila, poklon Grada Beograda i tamošnjeg GSP-a.

U cilju unapređenja saradnje dva gradska javna prevoznička preduzeća, ali i gradova Beograda i Novog Sada, u JGSP su ove nedelje već stigla dva zglobna „Solaris“ autobusa, dok će preostalih 18 zglobnih „Solaris“ i pet solo  „Ikarbus“ vozila stići u naš grad u narednom periodu.

Donacijom grada Beograda od 25 autobusa rasterećenije dočekujemo letnji period jer će sada sva vozila biti klimatizovana
 

Prema rečima v. d. direktora novosadskog gradskog prevoznika Milana Balaća, ova donacija doprineće boljem, efikasnijem i komfornijem prevozu građana.

гсп
Foto: JGSP "Novi Sad"

- Svih 25 niskopodnih, klimatizovanih vozila koje smo dobili na poklon od Grada Beograda, unaprediće kvalitet gradskog prevoza u Novom Sadu i oni će biti angažovani na gradskim i prigradskim linijama - kaže za „Dnevnik” Balać i dodaje da trenutno imaju 113 autobusa na gasni pogon, 10 električnih vozila i 142 dizel. 

Infrastruktura ključna

Direktor JGSP „Novi Sad” ističe da im se, zbog ubrzanog razvoja Novog Sada i prigradskih naselja, svakodnevno javljaju građani sa zahtevema da im se omogući pristupačniji javni prevoz. 

- U Veterniku, Adicama i Petrovaradinu je najveći broj žitelja prešao iz individualnog stanovanja na kolektivno, što značajno menja broj građana koji je upućen na javni prevoz. Na žalost, zbog postojeće infrastrukutre, nismo u mogućnosti da svim građanima izađemo u suret - kaže Balać.
 

- Prosečna starost kompletnog voznog parka je 12 i po godina. Tu moram da napomenem da je starost dizel vozila preko 15 godina, dok su gasni autobusi kod nas svega četiri, pet godina - kaže Balać i dodaje da je Grad Novi Sad u poslednjih 12 godina investirao značajna sredstva i obnovio više od polovine voznog parka novim autobusima, a da će autobusi koje je donirao Grad Beograd zameniti dotrajale dizele, te umnogome poboljšati i olakšati funkcionisanje javnog prevoza u Novom Sadu što će građani uskoro osetiti. 

гсп
Foto: JGSP "Novi Sad"

On ističe da donacija ne znači da se odustalo od kupovine novih vozila, ali da je to proces koji traje, tako da se će za to vreme ovim kvalitetnim, dobijenim autobusima rasteretiti preduzeće u svakodnevnoj organizaciji javnog prevoza.

- U jutarnjim satima radnim danom neophodno je da na ulice Novog Sada i prigradskih naselja izađe 204 autobusa. Međutim, mi moramo da imamo još vozila koja su spremna da, ukoliko bude potrebe, zamene neki od autobusa koji su tog jutra pušteni u saobraćaj. To  smo uspevali uz prilično napora, s obzirom na vozni park kojim smo raspolagali pre ove donacije. Sada će nam sve to biti značajno olakšano - kaže direktor novosadskog gradskog prevoznika i ističe da će sa ovih 25 autobusa preduzeće biti u mogućnosti da pruže kvalitetniju uslugu građanima.

O besplatnom prevozu

Odgovarajući na pitanje da li ima izgleda da i u Novom Sadu, kao u Beogradu, javni gradski prevoz bude besplatan, Balać kaže da za to ove godine nisu predviđena sredstva u budžetu. 

- U dogovoru sa Gradom videćemo šta se po tom pitanju može uraditi sledeće godine - pojašnjava Balać i naglašava da je najvažnije da korisnici budu zadovoljni.
 

- Dešavalo se tokom leta da ne radi klima u autobusu, a da bi otklonili kvar, mi moramo taj autobus izuzeti iz saobraćaja na nekoliko dana. Ovom donacijom mi rasterećenije dočekujemo letnji period jer su sva vozila klimatizovana. Osim toga, naši vozači i mehaničari, ali i oni iz GSP „Beograd”, tvrde da su ovi autobusi nešto najbolje na tržištu što potvrđuje i činjenica da se koriste u javnom prevozu po zapadnoevropskim metropolama - pojašnjava Balać i naglašava da su vozila u besprekornom stanju, te da imaju i ugrađene kamere, što je takođe izuzetno značajno.

Svakodnevno, u jutarnjim satima radnim danom, neophodno je da na ulice Novog Sada i prigradskih naselja izađu 204 autobusa
 

- Ovi autobusi će, u svakom smislu, doprineti stabilizaciji pre-voza u Novom Sadu - kaže direktor JGSP „Novi Sad” Milan Balać. On se zahvalio Gradu Beogradu i gradonačelniku Aleksandru Šapiću na autobusima koji su veoma pouzdani, sigurni, moderni i praktični.

Izvor:
Dnevnik
Pošaljite komentar