POČELA KAMPANJA „KROKODILI DOLAZE” Muzičari se ujedinili u borbi protiv reklamiranja kocke i klađenja
Kampanja „Krokodili dolaze”, usmerena na borbu protiv agresivnog reklamiranja kockanja i klađenja, zvanično je započela danas puštanjem u etar novog spota za istoimenu pesmu „Električnog orgazma”, ali i pokretanjem platforme na kojoj će se muzičari iz regiona truditi da kroz umetnost razbiju mitove mladih ljudi ogrezlih u ovaj porok.
U njoj učestvuju mnogi eminentni muzičari i bendovi iz regiona: Zoran Kostić Cane iz „Partibrejkersa”, Vlatko Stefanovski, Zoran Predin, Džiboni, Rambo Amadeus, Darko Rundek, Mile Kekin, „Dubioza kolektiv”, „Kanda, Kodža i Nebojša”, Dejan Cukić, „Letu štuke”, TBF, „Detour”, „Zoster”, Zoe Kida, Zoran Madoks... a podršku i poruku da postoji izlaz iz ovog oblika zavisnosti poslali su danas u Novom Sadu „Ateist rep”, Milan Mumin, Srđan Gojković Gile iz „Električnog orgazma”, te idejni tvorac projekta Aleksandar Janić Jana.
Kako kažu, njihova namera nije da ukinu kladionice, već da probude savest svih aktera, a to su ne samo javne ličnosti koje su učestvovale u snimanju takvih reklama, nego i oni koji uređuju medijski prostor, pa i sama država, koja bi trebalo da donese efikasne zakone.
Jana, nekadašnji di-džej i muzičar, preko 15 godina radi na prevenciji i lečenju zavisnosti, pre svega od droge i alkohola.
– Slušajući priče porodica koje su dolazile kod nas u centar „Duga” zadnje tri-četiri godine, shvatio sam da su kladionice zavisnost koja ih dovodi do propasti za mnogo kraći period nego bilo šta drugo – kaže sagovornik, dodajući da ga je slomila priča mladića koji je sa 18 godina posudio 46.000 evra i za nedelju dana sa porodicom završio na ulici.
Kao čovek loše, bi se osećao da sam samo sedeo i ćutao, priznaje.
– Dve godine smo lokalnim projektima pokušavali da dobacimo dalje, ali smo sada odlučili da bacimo „atomsku bombu”. Svesni smo da „Krokodili dolaze” ne može kladionicama ništa, ali nama možemo svašta, te je ovaj projekat na prvom mestu molba svima koji učestvuju u propagandi tog mehanizma da se zaustave.
Kako dodaje, portal je već spreman i on će biti platforma gde će se truditi da promene stav mladih koji kockanje i klađenje smatraju sjajnim mehanizmom za rešavanje finansijske krize i sticanje statusnog položaja.
– Sve te reklame sa nekim ko se vozi u kabrioletu, okružen lepojkama, za mladog čoveka su megaudica. Trudićemo se da pokažemo kako je prikladniji naziv „igre na nesreću” umesto „igre na sreću” – poentirao je.
Na pitanje šta o kampanji misle poznati koji glume u takvim reklamama, Srđan Gojković Gile iz „Električnog orgazma” dodao je kako smatra da nisu dublje razmislili o posledicama, ali je dobra vest da pojedini odustaju od daljeg učestvovanja u tome.
– „Krokodili” su pesma o strahu od mračnih stvari koje se dešavaju u našim životima i nekoj vrsti totalitarizma, a ima smisla u ovom kontekstu jer je tema univerzalna – kaže Gile, napominjući da nije imao dilemu hoće li ustupiti pesmu za ovaj projekat.
A lančana reakcija saradnika, „čije je srce veće od pluća”, usledila ne samo zbog povezanosti rokera od 90-ih, već i zbog toga što ih sve tišti ovaj problem.
– Nekoliko kontakata je proizvelo lavinu, toliku da na kraju nije bilo mesta za sve koji su bili voljni da se pridruže akciji – objasnio je Vladimir Radusinović Radule iz „Ateist repa”. – Napomenuo bih da je ovo u startu drugarski projekat, usmeren na pomoć ljudima na koje država i društvo ne obraćaju pažnju i zarađuju na njihovoj nesreći.
Nakon Ju rok misije 1985. godine, ovo je prvi volonterski i društveno odgovoran projekat koji je okupio stvaraoce iz svih zemalja nekadašnje Jugoslavije.