DA LI JE PRAVI TRENUTAK ZA KUPOVINU POLOVNJAKA Našim vozačima mera za polovnjake je do 10.000 evra
Srpsko tržište polovnih automobila i u 2025. biće dinamično, ali će ga pratiti i doza neizvesnosti.
Naime, dok većina kupaca traži vozilo do 10.000 evra, prodavci očekuju rast cena. Ponuda će, prema prognozama, ostati stabilna, ali ekonomska i politička situacija mogu diktirati dalje kretanje. Da li je sada pravi trenutak za kupovinu ili je bolje sačekati?
Prošle godine je u Srbiji registrovano 132.340 polovnih automobila iz uvoza, što je rast od 2,6 odsto u odnosu na 2023. godinu.
Kako ukazuju na sajtu Polovni automobili, očekivanja za ovu godinu su, kada je reč o tržištu polovnih automobila, ohrabrujući. Analiza govori da su kupci i dalje prisutni i spremni za kupovinu, ali i oprezniji u donošenju odluka. Što se prodavaca tiče, oni su podeljeni po pitanju rasta/pada prodaje, ali većina se slaže da će ponuda ostati stabilna.
132.340 polovnih automobila iz uvoza stiglo lane
Očekivanja u vezi s kretanjem cena su raznolika, što je i očekivano s obzirom na činjenicu da je trend rasta prosečnih cena oglašenih polovnjaka na sajtu Polovni automobili u prošloj godini usporio - rast od 4,6 odsto u odnosu na prethodne godine.
Kada se odlučuju da kupe polovni automobil, kupcima su presudni cena, servisna istorija i ulaganje nakon kupovine. Iako većina anketiranih kupaca planira da kupi polovni automobil, veliki broj odluku će vezivati za ekonomske i političke prilike. I kupci i prodavci mahom očekuju da će ponuda polovnjaka biti ista kao lane, ali imaju podeljena mišljenja kada je u pitanju kretanje cena.
Dakle, korisnici sajta Polovni automobili prilično optimistično gledaju na 2025. godinu kada je reč o tržištu polovnjaka. Više od polovine ispitnika, čak 57 odsto, navelo je da namerava ove godine da kupi polovno vozilo, ali njih 25 odsto odluku vezuje za ekonomske i političke prilike. Samo 18 odsto ispitanika ne planira kupovinu vozila.
Kada je reč o ponudi polovnih automobila u 2025. godini, većina - 46 odsto ispitanika, očekuje da će ona biti ista kao i lane, 42 odsto misli da će ponuda biti bolja, a samo 12 odsto učesnika ankete misli da će ponuda polovnjaka u 2025. biti skromnija.
Kao najvažniji faktor prilikom izbora polovnog automobila za kupce je cena - tako se izjasnilo 24 odsto ispitanika, a potom slede servisna istorija -16 odsto i ulaganje nakon kupovine - 17 odsto. Starost vozila i kilometraža su, takođe, važni za kupce, ali u manjoj meri.
Analiza svih aspekata tržišta polovnih vozila
Godišnjom analizom koju je sproveo sajt Polovni automobili obuhvaćeni su svi aspekti tržišta polovnih vozila, na osnovu podataka sa portala.
U anketi u kojoj su ispititani stavovi i prognoze kupaca i trogovaca za naredni period, učestvovalo je preko 7.200 korisnika, odnosno potencijalnih kupaca i 300 profesionalnih trgovaca.
Što se tiče budžeta, najviše kupaca - 29 odsto, planira da za kupovinu polovnog vozila izdvoji od 5.000 i 10.000 evra, a 24 odsto između 3.000 i 5.000 evra. Manji procenat kupaca planira veće budžete, pri čemu 13 odsto ima na raspolaganju između 10.000 i 15.000 evra, a samo šest odsto između 15.000 i 20.000 evra.
Zanimljiv je odgovor potencijalnih kupaca polovnjaka na pitanje koliko im je vremena potrebno da odaberu i kupe polovni automobil - 35 odsto učesnika ankete odgovorilo je da vozilo pronalazi u roku od mesec dana, a 17 odsto izboru vozila posvećuje tri meseca.
Slično kao kupci razmišljaju i trgovci polovnim automobilima. Oko 47 odsto anketiranih očekuje da će ponuda ostati na istom nivou kao i prošle godine, a 28 odsto predviđa rast. Pad ponude očekuje 24 odsto učesnika ankete.
6 odsto kupaca spremilo od 15.000 do 20.000 evra
Što se tiče prodajnih rezultata, 27 odsto prodavaca očekuje stabilnost, dok 19 odsto predviđa rast prodaje do 10 odsto. Ipak, 33 odsto prodavaca očekuje pad prodaje, pri čemu 15 odsto veruje da će pad biti do 10 odsto u odnosu na prošlu godinu. Ipak, kada je reč o daljem kretanju cena, prodavci su prilično podeljeni.
Oko 32 odsto učesnika ankete ne očekuje promene, dok 27 odsto veruje da će cene rasti do 10 odsto, a 18 odsto predviđa rast između 10 odsto i 30 odsto. Sa druge strane, 14 odsto ispitanika predviđa pad cena do 10 odsto, dok samo 6 odsto veruje da će cene opasti između 10 odsto i 30 odsto.