JEZIKOMANIJA: Mladi se prankuju, stari se zezaju
Nastavljamo s pričom o novim rečima, tj. o rečima koje mladi sad upotrebljavaju na društvenim mrežama.
Kontent znači sadržaj. To je sadržaj, odnosno, video-klip ili fotografija, koji jutjuberi, instagrameri i influenseri objavljuju na svojim društvenim mrežama.
Klik se ne odnosi nužno samo na jutjubere i njihov sadržaj, već i na sav internet. Što više klikova ima jedan sajt, video, kanal, profil na društvenoj mreži, to je veća njegova reprezentativnost na internetu.
Klikbejt označava sadržaj koji je tu da „upeca“ ili da „navuče” korisnika interneta da klikne na određeni sadržaj.
Prank i Prankovanje se odnosi na šalu na račun određenih ljudi. Jedan od najpopularnijih sadržaja koji jutjuberi plasiraju upravo je „prankovanje u javnosti“. Ovakav sadržaj najsličniji je skrivenoj kameri.
Rentovanje označava bes, nervozu i dramu koja je nastala oko nečega. Jutjuberi kažu da su se jako „rentovali“ oko naslova u novinama ili komentarima na društvenim mrežama.
Editovanje se odnosi na pripremanje fotografije ili videa koji će biti objavljen na internetu.
Cover ili kaver se odnosi na naslovnu fotografiju određenog videa. Jutjuberi često govore „kako ste mogli da vidite na mom kaveru“, što zapravo znači „kako ste mogli da vidite na naslovnoj fotografiji ovog videa“.
Nastavak sledi...
N. Mirković