(FOTO) OVO JE TRASA BUDUĆEG AUTO-PUTA BEOGRAD – ZRENJANIN – NOVI SAD Počinju istražni radovi na deset lokacija; Gradiće se ČETIRI VELIKA MOSTA
Koridori Srbije najavili su početak istražnih radova na trasi budućeg auto-puta Beograd - Zrenjanin - Novi Sad.
Geodetski i geotehnički istražni radovi u narednom periodu biće obavljani u katastarskim opštinama Orlovat, Farkaždin, Perlez, Stajićevo, Ečka, Lukino Selo, Zrenjanin, Mužlja, Slovački Aradac i Srpski Aradac.
Iz „Koridora Srbije” podsećaju da se izgradnja auto-puta Beograd - Zrenjanin - Novi Sad realizuje na osnovu ugovora zaključenog 10. novembra prošle godine između Vlade Republike Srbije, „Koridora Srbije” i kineske kompanije „Čajna Šandong”. Zaključkom Vlade iz januara 2021. godine, izgradnja ovog auto-puta, je proglašena za projekat od posebnog značaja za Srbiju.
Radovi su započeti krajem prošle godine i tom prilikom je rečeno da će ukupna dužina auto-puta iznositi 105,4 kilometra, od čega će poslednjih 5,5 kilometara biti brza saobraćajnica. Izgradnja obuhvata deonice od Beograda do Zrenjanina, dužine 67,66 kilometara, i od Zrenjanina do Novog Sada, dužine 37,74 kilometra, kao i izgradnju paralelnog nekomercijalnog puta, dužine oko 25 kilometara na potezu Novi Sad - Zrenjanin.
Na trasi auto-puta planirana je izgradnja četiri velika mosta - dva preko Tamiša, gde su u toku pripremni radovi na izgradnji železničkog mosta, i po jedan preko Begeja i Tise, zatim četiri mosta preko kanala i prolaza za put, kao i preko ukrštanja sa prugom, 20 nadvožnjaka, sedam podvožnjaka i 47 propusta.
Planirana je i rehabilitacija, modernizacija i dogradnja postojeće mreže državnih puteva prvog i drugog reda u zoni koridora.
Modernizacija putne mreže jedan je od prioriteta Regionalnog prostornog plana Vojvodine za period od 2025. do 2035. godine. U prvoj fazi implementacije predviđena je izgradnja brze saobraćajnice, autoputa, Novi Sad (Ib 12) - Ruma - Šabac (Ib 21), ali i državnog puta prvog reda od Zrenjanina do granice prema Temišvaru (Ib 12, IIa 129), kao i, kako je navedeno, kompletiranje obilaznice oko Subotice (“Y” krak auotoputa E-75) i graničnog prelaza Kelebija (petlja Subotica Jug). Posla za putare biće i na pravcu Kovin - Smederevo (veza A1, odnosno s autoputem E75).
Ciljevi posle 2025. godine, između ostalog su i završetak gradnje na putnom pravcu Beograd (veza s A1 E-75 i A3 E-70) - Zrenjanin (veza s Ib 12 i Banatskom magistralom (veza s A1 E-75 i A3 E-70 i Ib 21 „Fruškogorski koridor”), odnosno „Vojvođanskog koridora P”, kao i dela rute 4 (SEETO), granica s Rumunijom - Vršac - Pančevo - Beograd, što podrazumeva izgradnju autoputa E-70 i rekonstrukciju postojećeg pravca državnog puta DP 10. J. V.
Auto-put Beograd – Zrenjanin – Novi Sad, predstavlja krak primarne mreže puteva Srbije koji treba da ubrza i učini efikasnijim postojeće tokove na magistralnom pravcu od Beograda ka Zrenjaninu i Novom Sadu. Izgradnjom saobraćanice „Vojvođansko P“ stanovnici Zrenjanina i okolnih mesta brže će se uključivati na Koridor deset, a od Novog Sada do Zrenjanina će se, kako je procenjeno, stizati za oko 25 minuta.
Tekst i foto: Ž. Balaban