NOVI SAD DOBIJA DVA NOVA MOSTA Premijer Miloš Vučević poručio: To više neće biti isti grad (FOTO, VIDEO)
Predsednik Vlade Srbije Miloš Vučević i ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić započeli su obilazak radova na novim novosadskim mostovima.
Oni su se najpre uverili u to kako teku radovi na četvrtom novosadskom mostu između Limana i Sremske Kamenice, odnosno, na mostu u okviru obilaznice. Premijer Vučević i ministar Vesić su u 11 časova bili na gradilištu ovog mosta sa sremske strane Dunava. Obilasku radova prisustvuju i predsednica Pokrajinske vlade Maja Gojković, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, gradonačelnik Novog Sada Milan Đurić i Vesna Turkulov, nosilac izborne liste „Aleksandar Vučić – Novi Sad sutra“.
Oni su potom otišli na gradilište petog novosadskog mosta koji se gradi u okviru Fruškogorskog koridora. Ovaj most biće izgrađen između Petrovaradina, odnosno naselja Sadovi, i Kaća.
Vučević je poručio da izgradnjom ovih mostova Novi Sad više neće biti isto grad.
„Dobiće bolju dimenziju o kojoj su sanjale generacije Novosađana a mi smo dostojni da ih dosanjamo- naglasio je Vučević.
Dodao je da sada ceo tranzit ide preko drumsko-železničkog mosta i ulazi u Novi Sad.
„Opterećuje Partizansku ulicu, Temerinsku, Sentandrejski put. Završetkom izgradnje fruškogorskog koridora, tranzid će biti izmešten kako to dolikuje, van grada. Takože, most u produžetku Bulevara Evrope značiće spas za saobraćaj u gradu“, naveo je premijer Vučević.
Ministar Vesić ističe da Vlada Republike Srbije u Novom Sadu gradi dva mosta, a uskoro će početi da gradi i treći.
„Važno je da Novosađani znaju da će do oktobra 2026. godine biti završen Fruškogorski koridor. To znači da će tada i most između Petrovaradina i Kaća biti u funkciji - reko je Vesić.
Kada je reč o mostu u nastavku Bulevara Evrope, Vesić navodi da će imati vezu sa Fruškogorskom koridorom, i biće pušten u saobraćaj do kraja 2026.godine.
„Izgradnjom ovih mostova saobraćaj na Mostu slobode će biti rasterećen za 40 odsto, a na Varadinskom za 50 odsto i oko 750 hiljada evra godišnje će građani Novog Sada uštedeti na gorivu zbog kraćeg vremana putovanja i biće smanjeno zagađenje vazduha.“, istakao je Vesić.
Sa prilaznim vijaduktom, četvrti novosadski most biće dug oko 2,5 kilometra, dok će glavna konstrukcija iznad reke biti duga 880 metara. Imaće dve kolovozne, sa po dve saobraćajne trake, biće širok skoro 30 metara, a imaće i obostrane pešačke i biciklističke staze. Konstrukciju nad vodom držaće tri jednostruka pilona od po 30 metara visine, sa 11 kosih zatega u parovima.
Peti novosadski most ili kako ga još zovu Fruškogorski most, deo je planiranog Fruškogorskog koridora i imaće ukupnu dužinu od 1.765 metara, uključujući prilazne konstrukcije, sa širinom od 25 do 28 metara. Glavni deo mosta preko Dunava prostiraće se na dužini od 505,75 metara.
R. D.