okoTVoko: Tabloidno u Beogradu
Počinje „Beogradsko proleće”, ali koga interesuje muzika i što je festival jači nego ikad što se tiče zvučnih imena.
Gomila novinara će da se skupi i juri tabloidne i skandalozne priloge. Pesme ne interesuju nikoga, samo svađe, tračevi i skandali i da se što više klikće. Goca Tržan i Filari su se raspravljali ko kome nije dao glasove na domaćem izboru za pesmu za Evrovizije. „Brutalna svađa” kako pišu portali. Da bi mali Filari „uskliknuo s ljubavlju” ko u rijalitiju. Bilo je to visoko Ce.
Snežana Berić - Ekstra Nena je na svojoj Fejsbuk stranici napisala: „Dragi moji, ne zamerite ovim televizijama koje stavljaju bombastične naslove, iako te teme i ne dotaknemo u razgovoru. Moja i neke druge srećnije generacije imale su srpski jezik i vaspitanje kao predmete od prvog razreda osnovne škole pa uvek znamo šta je pristojno, a gde nedostaje ukusa. Za njih ne znam. Sve vas od srca pozdravljam”.
Nena niti je oštra niti je interesuju tuđi životi, naslov kojim je istaknuto da je „oplela po Lepoj Breni” jer je izjavila da je imala intimne odnose u kolima je totalno promašen. Veliki minus za urednika ovog priloga. Šta je navodno Snežana Berić rekla o Fahreti Jahić i da li je rekla, ne znamo, jer su na Jutjubu mutirani zvukovi svih ovih priloga. Autorska prava ili nešto drugo, đavo će ga znati...
Odmah i ja da se, kao osoba koja je uvek član nekog novinarskog žirija, ogradim. Pesmu „Priča o meni” koju Ekstra Nena peva na „Beogradskom proleću” komponovao je i aranžirao Aleksandar Filipović, moj imenjak i prezimenjak i prijatelj sa Fejsbuka, a tekst je napisao Branko Klanšček, predsednik upravnog odbora RTS-a i jedan od inicijatora da se obnovi „Beogradsko proleće”. Na ovom festivalu sam samo posmatrač i reporter i nadam se da ću uživati u muzici.
Bisera Veletanlić treba da dobije nagradu za životno delo na „Beogradskom proleću” i jako je teško nagovoriti da dođe da gostuje u bilo koju emisiju, ali bila je u emisiji „Treća smena” na televiziji Insajder. Una Senić i Đorđe Lovren su imali čast da ugoste pevačicu. Bio je to meastralan intervju, siguran sam da je urednik Milan Nikolić u bubicu došapnuo mladim, slatkim i zgodnim voditeljima šta da kažu.
Uredništvo je dobro pripremilo mlade snage, a ona je pokazala koliko je kompleksna ličnost, koliko može biti oštra i ironična, a opet, koliko može biti diplomata i koliko razmišlja o svakoj reči koju kaže, a koliko nekad može delovati strogo, a pevati toliko emotivno i toplo.
Voditelji su rekli da imaju osećaj kao da im je došla učiteljica, a na kraju su dobili peticu, jer neko pitanje i može da ostane bez odgovora, može da se pita sve, ali treba biti pristojan. U dvadesetak minuta tačno je odgovoreno na pitanje šta određuje muzički ukus jedne generacije. Koliko smo samo istine čuli od Bisere. Rekla je da svu zahvalnost duguje Korneliju Bati Kovaču za njegove prelepe pesme. I da se godinama niko nije našao da snimi spot za njenu najpopularniju pesmu i himnu mnogih generacija „Zlatni dan”.
Bilo je divno kad smo gledali nastup Zdravka Čolića i Lepe Brene u lajv izvođenju pesme „Pusti, pusti modu”. Toliko su bili dobri da su komotno mogli dogovoriti duet. Zdravko Čolić je snimio novu pesmu „Biraj ti”, a muziku i tekst radio mu je Dino Merlin, dok je aranžman napravio Marko Luis. Čola peva kako je ko nekad nad Beogradom mesec pun.
Pošto znam koliko Zdravko Čolić bira, ne znam zašto je odabrao ovu, za mene jako nategnutu, pesmu. Jednostavno, to nije onaj Zdravko iz vremena „Beogradskog proleća”, kada je pevao prelepu pesmu „April u Beogradu”, koja je simbol nekih srećnijih vremena, a ja, koji god kanal okrenem, vidim samo ove svađe i skandale. Sve dok nam Zdravko Čolić, Lepa Brena, Ekstra Nena, Bisera Veletanlić ponovo na javnom servisu u udarnom terminu ne otpevaju svoje najveće hitove svake sedmice, nema šanse da će se nešto promeniti.
Ako, nek žele, nek se pušta arhiva, to je jedini način da mlađe generacije nešto nauče i prestanu da klikću i da prave jeftinu navlakušu za tabloidnu publiku. A na vama je da odlučite da li vam je draži „April u Beogradu”, „Zlatni dan” ili „Biraj ti”. Zato imate i telefon i daljinski upravljač - da birate. Ali, plašim se da će sve da ostane samo lepa uspomena u „Trezoru” RTS. Jer vremena su se promenila kao i odnos medija prema legendama zabavne muzike. Zato smo postali tako bezosećajni. Kakva muzika - takvi i ljudi!
Aleksandar Filipović