U PLANU IZGRADNJA OBILAZNICE OKO ORLOVATA; S novim putem niče i drumski most
ORLOVAT: Pokrajinski sekretarijat za urbanizam i zaštitu životne sredine oglasio je javni uvid u studiju o proceni uticaja na životnu sredinu projekta izgradnje obilaznice oko Orlovata.
Reč je o izgradnji obilaznice državnog puta II A reda broj 130 oko Orlovata, sa drumskim mostom preko reke Tamiš, u dužini od oko 1,7 kilometara. Nosilac ovog projekta je Javno preduzeće „Putevi Srbije”. Kako je najavljeno, javna rasprava i prezentacija održaće se 15. aprila, u 12 časova, u zgradi Pokrajinske vlade u Novom Sadu.
U pomenutoj studiji se navodi da je potreba za izgradnjom obilaznice oko Orlovata nastala zbog ugrožene stabilnosti i funkcionalnosti postojećeg drumsko – železničkog mosta preko reke Tamiš, koji se nalazi na državnom putu. Stoga je neophodno izgraditi novi drumski most na izmeštenoj trasi, kako bi u potpunosti bili zadovoljeni svi zahtevi po pitanju nosivosti, sigurnosti i bezbednosti saobraćaja. Istaknuto je i da je širina buduće saobraćajnice projektovana na devet metara, od čega će po tri i po metra iznositi širina saobraćajnih traka, a po jedan metar širina ivičnih traka, između vozne trake i bankine.
U studiji je navedeno i da se na prostoru obuhvaćenim Planom detaljne regulacije dela obilaznice oko Orlovata, na deonici od raskrsnice ulica Botoški drum i Ive Lole Ribara, do raskrsnice državnog puta II A reda broj 130 za Tomaševac, nalazi nekoliko saobraćajnica.
Reč je o trasi državnog puta II A reda broj 130, opštinskom putu Orlovat - Botoš, kao i delu trase regionalne jednokolosečne železničke pruge broj 202: Pančevo Glavna - Zrenjanin - Kikinda - državna granica - (Žombolj), na delu između železničke stanice Tomaševac i stajališta Orlovat. Na ovom prostoru nalaze se i nekategorisani putevi.
Tekst i foto: Ž. Balaban