24sedam: Rukovodstvo RTS-a otvoreno podržalo pokušaj pokretanja Majdana u Srbiji
Radio-televizija Srbije pokazala je da se ne drži zakona tokom izborne tišine. Ili bolje rečeno, da se drži samo kad njima odgovara.
Naime, juče su čelnici RTS-a odlučili da prenesu "govor" Marinike Tepić i besmisleni protest koji se odigrao u centru Beograda. Iako je bio izborni dan zbog ponovljenih izbora, odlučeno je da se pruži medijski prostor nasilnicima koji danima maltretiraju građane glavnog grada.
Revnosno je prenošena svaka, pa i najbesmislenija, izjava Đilasovih politikanata iako je to malo koga zanimalo što je pokazao i skroman broj okupljenih sledbenika na Terazijama.
S druge strane, rukovodstvo RTS- a je pokazalo da se izborne tišine drže kada je u pitanju druga strana, odnosno vladajuća stranka SNS i lista "Srbija ne sme da stane" koja je ubedljivo pobedila i na ponovljenim izborima. Iako su istaknuti članovi vladajuće partije javno odgovorili na napade opozicije, te izjave nisu objavljene na Javnom servisu.
Šolak i Đilas "zgrnuli" milione preko RTS-a
Ipak, ova činjenica ne čudi ako se uzme u obzir da su Dragan Đilas, ključna figura liste koja se navodno bori protiv nasilja, i to nasiljem, i tajkun Dragan Šolak povezani sa čelnicima RTS-a.
Podsetimo, još jedan Dragan, Bujošević, generalni direktor RTS-a usko je povezan sa Đilasom i Šolakom, što zapravo i nije tajna.
Iako NATO opozicija koja priželjkuje i režira Majdan u Beogradu konstantno kuka kako nema medijski prostor, čini se da glavni akteri ovog besmisla imaju prilično korektan i profitabilan odnos sa Bujoševićem.
Naime, kako je 24sedam pisao ispostavilo se da je Bujošević, pored brojnih afera vezanih za Javni servis, omogućio nekim marketinškim agencijama da bez znanja i odobrenja Upravnog odbora ostvare prihod. Sudeći prema papirima marketinga, tom prilikom ostvaren je prihod od 14 miliona evra!
Proverom tih ugovora, redakcija 24sedam tada je konstatovala da su najviše sredstava ostvarile kompanije u vlasništvu Dragana Đilasa i Srđana Šapera - Direct Media i Media Pool, i to su glavne agencije kojima je prošle godine Bujošević omogućio da mimo propisanih uredbi i pravilnika RTS-a, dostižu vrtoglave cifre koje prelaze 14.480.000 evra.
Đilas umešan i u program Javnog servisa
Ironično, dok se sprema novi Majdan, kviz “Ja volim Srbiju” koji proizvodi firma „Emotion” u vlasništvu je kompanije “IMGS” Gorana Stamenkovića.
Zanimljivo je da se i ova firma pominje u Izveštaju o korupciji u medijima Verice Barać iz 2011. godine. Udeo u njenom vlasništvu je imao predsednik Stranke slobode i pravde Dragan Đilas. Barać je tada tvrdila da su Srđan Šaper i Đilas preko svojih marketinških agencija kontrolisali medije u Srbiji za račun tadašnjeg režima Demokratske stranke.
Đilasove veze sa sumnjivim radnjama u RTS se tu ne završavaju. Kompanija “Nira pro” i dalje sarađuje sa nacionalnom medijskom kućom i producira serije “Radio Mileva” i “Kamiondžije”.
“Nira pro” je povezana sa Đilasom jer je vlasnik Nebojša Garić sa njim imao kompaniju “Multikom grupa” dok je za javni servis radio serijal “Vreme je za bebe”, navodi se u izveštaju Verice Barać.
Sada je malo jasnije zašto RTS "gura" đilasovce. Ogroman novac je u pitanju, još iz mračnih žutih vremena i čini se da je članovima upravnog odbora novac važniji od Srbije. Osim miliona, ostala je i navika da se radi u korist Demokratske stranke i njenih derivata koji su držali šapu na medijskom javnom servisu još od obojene revolucije 2000. godine.