GRAD NOVI SAD I VODE VOJVODINE PREUREĐUJU OBALE KANALA DTD Gradiće se šetališta od Klisanskog do Kaćkog mosta
Novi Sad će u narednoj godini 87miliona dinara za izgradnju pešačko-inspekcijske staze duž obe obale kanala DTD od Klisanskog do Kaćkog mosta, navodi se u predlogu odluke koja će se danas naći na sednici Skupštine grada.
Time će biti sufinansiran projekat „Voda Vojvodine” kojima će i biti uplaćen pomenut novac, a direktor ovog preduzeća Srđan Kružević, za „Dnevnik “kaže da bi radovi mogli da počnu već s početkom građevinske sezone, a da budu završeni do leta 2024. godine.
- U poslednje vreme je česta pojava da lokalne samouprave inisistiraju na zajedničkom ulaganju u naše inspekcijske staze. Mi smo, kao vodoprivredno preduzeće, dužni da obezbedimo inspekcijsku stazu uz našu kanalsku mrežu, kojom će se kretati naše mašine prilikom bilo kakvih intervencija na tom kanalu. Lokalne samouprave su se vrlo domišljato postavile pa su te staze iskoristile kao šetališta za njihove građane – pojasnio je Kružević.
On kaže da to pozdravlja i podržava, jer se na taj način približavaju ljudi vodi, kanalima i rekama.
- Budimo im svest o ekologiji i o potrebi zaštite te životne sredine, o potrebi zaštite šuma i ribljeg fonda, svega onoga što „Vode Vojvodine” rade kao svoju osnovnu delatnost – navodi Srđan Kružević.
Kao „jako dobar primer toga” naveo je Kulu, u kojoj su zajednički sa opštinom za dve godine uspeli da izgrade skoro celu deonicu od Crvenke do Kule u vidu pešačke staze, koju je opština naknadano uredila rasvetom.
- Kada sam bio u obilasku, tamo ljudi treniraju, trče, šetaju, majke sa decom voze bicikle, rolere... Zaista smo napravili jedan mali kej u Kuli i vratili te ljude kanalu, odnosno pokazali im da opština raspolaže sa ozbiljnim potencijalom u tom segmentu svoje ponude prema građanima i turistima – istakao je Kružević, i dodao da će ubrzo dodatno pošumiti okolinu kanala: „Da taj kanal bude jedna zaista prirodna oaza, bez obzira što služi za odbranu od poplava, regulaciju podzmenih voda i navodnjavanje, da ima svrhu i kao atrakcija mesta kroz koje prolazi.”
Što se tiče Novog Sada, Kružević kaže da se ideja izrodila u razgovoru još sa Milošem Vučevićem dok je bio gradonačelnik.
- Prema predmerima iz prošle godine taj projekat je iznosio nešto preko 100 miliona dinara. Prošle godine nismo uspeli da realizujemo taj projekat zato što smo sa vremenskim uslovima i vodostajem bili dosta ograničeni, jer je taj deo kanala specifičan zbog blizine reke i same svoje pozicije. Ali, za ovu godinu ostavljeno je da na kraju godine dogovorimo budžet za sledeću godinu koji bi pokrio izgradnju takvog jednog infratsruturnog dela uz kanalsku mrežu – pojasnio je Kružević.
Kako ističe Kružević, kroz zajednička ulaganja sa Somborom uspeli su da rekultivišu kompletnu kanalsku mrežu koja prolazi kroz grad. Posao se odvijao u tri faze, a u svakoj od njih Sombor je izdvajao oko 50 miliona dinara.
- Vi ste sada u Somobru dobili reku, ali bukvalno. Tamo gledamo da poribimo svake godine i da privučemo ljude koji su okrenuti reci da imaju neku suštinu boravka na vodi: da mogu nešto i da upecaju i da to ima nekog smisla. Prvi put smo uspeli da napravimo prohodan kanal od ušća kanala u Dunav. Od početka Velikog bačkog kanala turističkom vožnjom možete da izađete u Dunav kod Bezdana i to smo prošle godine uradili u Regati, da pokažemo da je taj put ponovno plovan – naznačio je Srđan Kružević.
Po njegovim rečima, „Vode Vojvodine” u tim slučajevima obavljaju pripremne radove i iskop, postavljanje podloge i cementne stabilizacije da ne bi bilo blata, i da bi teške mašine mogle d a se neometano kreću, dok opštine plaćaju ivičnjake, asfaltiranje i mobilijar.
- Naravno da je interes da se najveći grad u severnoj srpskoj pokrajini razvija i na kanalu i voljni smo da pomognemo baš zbog tih stvari o kojima sam pričao: vraćanje svesti građanima o važnosti blizine rečnih tokova, u ovom slučaju kanalske mreže, koja je na Velikom bačkom kanalu veća od većine reka koje protiču kroz Srbiju. Mi bismo u te radove mogli ući već početkom građevinske sezone, ako vremenski uslovi dozvole, to bi već mogao biti neki mart ili april. Ti radovi dosta brzo idu i verujem da bismo mi do leta već sigurno imali izgrađene staze, a Grad će verujem odmah postaviti mobilijar da to dolikuje Novom Sadu – kaže Srđan Kružević.
Kako ističe, trenutno se ne zna iznos koji će „Vode Vojvodine” izdvojiti za ovaj posao s Novim Sadom, zbog rasta cena radova, ali najavljuje da postoje planovi da se staze produže do Rumenke.
- Da li ćemo staze spajati sa kejom i da li je to izvodljivo uraditi, zbog Luke i Azotare i Rafinerije s druge strane? Nisam siguran, mislim da ćemo se morati razvijati prema Rumenki. Ali svakako će jedan veliki broj stanovnika imati priliku da izađe na reku – zaključio je Kružević.
S. Krstić
U Kuli prevoz putničkim brodovima
- Došli smo na ideju s Kulom, da bude prva opština u Srbiji gde će se transport đaka i putnika obavljati mini-brodom, odnosno kanalskom mrežom. Mi smo se zauzeli da u zajedničkom investiranju sa Kulom obezbedimo pristane kojih će biti pet, duž cele opštine, od Crvenke, do same Kule, a Kula će kupiti velike čamce ili brodove koji će biti opremljeni za prevoz putnika – napomenuo je Srđan Kružević