okoTVoko: Medijska slagalica i lagalica
Veliki rejtinzi „Slagalice” koja je nedavno proslavila 30. rođendan kao i retkih gostovanja Dubravke Duce Marković, govore samo o tome koliko publika ceni kvalitet i koliko se uželela emisija poput Hita meseca i muzike koja se pamtila.
Sve je u to vreme bila revolucija, i spot za pesmu „Soba 23” koji je mnogim generacijama pokazao šta je to ljuljuškanje pod jorgan planinom... Milić Vukašinović je u spotu pesme „Žikino kolo” prezentovao srpsko shvatanje seksa koje se najbolje vidi u čuvenim scenama iz filmova „Maratonci trče počasni krug”, „Ko to tamo peva” ili „Lepota poroka”...
A o muško-ženskim odnosima i seksualnim temama, najzanimljivije je pričao profesor doktor Jovan Marić koji je bio dobar kada je trebalo popunjavati termine u zabavnim tok-šou emisijama a sad ga se mediji retko sete...
Sećam se čuvene emisije „Ljubav i moda” gde su kod Ruške Jakić gostovali Jovan Marić i Miroslav Lazanski i bavili se najosetljivijim delom ženskog tela i kad se mogao čuti opšti smeh. Koliko je dr Jovan Marić bio dobar TV psihoterapeut, a mediji mu nisu dali ni pažnju ni poštovanje koje je zaslužio njegov minuli televizijski rad.
Pijem kaficu i pokušavam da se setim gde je Ivan Ljuba, pobednik prvog Velikog brata i gde su junaci zabranjene ljubavi iz tog perioda Marijana Čvrljak i Nikola Nemešević Nemeš. Marijana se već godinu dana vodi kao nestala osoba. Brzo i na tragičan način otišli su Ksenija Pajčin, Dalibor Andonov Gru i uvek nasmejani Bora Drljača.
Miki Đuričić iz „Velikog brata” je možda jedino muško lice koje je uspelo da dođe do naslovne strane Plejboja. To su lica koja pamtimo a ove nove voditelje i učesnike rijaliti programa brzo zaboravljamo. Sve je postalo jedan veliki infotejment program.
Kažite mi, ko će biti novi srpski Mića Orlović, gde je novi Kamenko Katić, gde je nova Dina Čolić Anđelković? Ne poštuju se starije legende, a nova TV lica ne stvaramo. Glumci jure iz projekta u projekat, iz filma u film. Olako smo se odrekli i Maje Volk i Marije Kilibarde. Više se ne zna ni ko gde radi, ni na kojoj televiziji.
Postovi na društvenim mrežama nikad ne mogu da zamene osećaj kada odgledaš neku dobru televizijsku emisiju. Zato je bilo divno gledati Dubravku Marković i setiti se njene majke harizmatične spikerke Ljiljane Marković koja je odlučila da se više na pojavljuje na ovakvim medijima.
Ovde vlada opšta papazjanija ali se jako urušava posao TV voditeljke i novinara. Hiperinflacija televizija nije donela kvalitet u našim TV programima jer nije ponudila šansu mladim, novim ljudima da ponude neki novi koncept zabavnog programa i da se televizija izbori za svoju novu šansu.
Selfiji nekadašnjih TV zvezda su fejk - kao super im je i ništa im ne fali u ovim teškim vremenima. To je jedna velika medijska šaralaža. Mnogi mediji i podkasti preživljavaju u jednoj fatamorgani. Pravih autentičnih ličnosti koje bi bile gosti zabavnih emisija sve je manje. Pametni ljudi su ostali samo u „Slagalici” koja je proslavila trideset godina svog postojanja.
Čestitke Nikoli Neškoviću koji je napravio ovaj format, naše medijsko čudo. Nije najgledanija Jovana Jeremić nego je najgledanija „Slagalica”. I nemoj više da se lažemo oko šerova i rejtinga. I onaj ko retko gleda televiziju, prati ovaj kviz. A mi kao nacija, treba da budemo ponosni na to kakvi se mladi ljudi tamo pojavljuju. I zato najčešće čujem rečenicu: „Ne gledam televiziju, ali zato gledam „Slagalicu”.
Aleksandar Filipović